Wedstrijden > Good Luck 1 - Seolto 1

Datum: 25 januari 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest net van Seolto

Zaterdag 25 januari was Seolto uit Vlissingen te gast in sporthal De Gooye in Dirksland waar voor eenmaal de thuiswedstrijd van Good Luck werd gespeeld. In een bomvolle en sfeervolle sporthal begon Good Luck de strijd tegen de nummer drie uit klasse 3G.

In het eerste kwartier was het wat aftasten en lag het tempo hoog, waardoor er ook veel fouten werden gemaakt. De doelpunten vielen aan beide kanten en vanaf de 5-5 ging de scheidsrechter een zeer nadrukkelijke rol spelen in dit duel. Op appelleren van de opponent kende hij twee strafworpen toe, terwijl hij compleet verkeerd stond opgesteld en de situatie met vier spelers in zijn zichtlijn absoluut niet kon beoordelen. Vervolgens bleef hij fysiek spel van beide kanten toestaan of bestrafte hij het op de vreemdste manieren. Hierdoor gingen de ploegen met 6-9 rusten. Na rust nam Seolto het initiatief en sloeg een gat van vijf doelpunten. De ploeg uit Middelharnis had in de rust de opdracht gekregen om de arbiter te negeren, niet te reageren op de opponent en het eigen spel te spelen met veel inzet. Na tien minuten begon dit zijn vruchten af te werpen, want Good Luck boog de ruime achterstand om in een voorsprong. Toch wist Seolto langszij te komen en in de slotfase drukte de arbiter wederom zijn stempel op het duel. Zowel het publiek als beide coaches konden dit beamen, helaas! Bij 13-15 werden nog twee verse krachten ingebracht om iets te forceren. Dit lukte helaas slechts gedeeltelijk, want bij 14-15 werd er afgefloten. Komende zaterdag speelt Good Luck uit tegen nummer vier Stormvogels.