Wedstrijden > Good Luck 1 - VIOS 1

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): André Quak

Good Luck ook volgend seizoen in de 3e klasse

Zaterdag 15 februari was hekkensluiter VIOS uit Willemstad te gast in Middelharnis. Voor de gasten de laatste kans op zicht op handhaving in de derde klasse en ook Good Luck, wat in de middenmoot staat, moest een resultaat behalen (een gelijk spel was voldoende) om zeker te zijn van handhaving. Twee weken eerder won VIOS nog overtuigend van de nummer 2 uit klasse 3G TOGO, dus niets was zeker. Vooraf was al duidelijk dat het een fysiek duel zou worden en de opponent alles in de strijd zou gooien. Good Luck en ook de arbiter waren daar op voorbereid. Vooraf werd Jan de Leeuw door de selectie en ploegje van de maand, Good Luck F1, in het zonnetje gezet. Na 34 jaar is hij vanwege een blessure genoodzaakt om te stoppen met het fluiten van wedstrijden.

Beide ploegen lieten in de eerste helft geen hoogstaand korfbal zien. De korfballers uit Middelharnis waren gespannen en misten diverse kansen, daarom was een magere ruststand van 5-3 het gevolg. Begin tweede helft kwam VIOS gelijk, maar door het super enthousiast aanmoedigen van Good Luck F1 met trommels en toeters kwam Good Luck wat meer in een flow en begon van afstand doel te treffen. Diverse fysieke duels, die net wat te ver gingen waren debet aan een onplezierige sfeer. Desondanks speelde Good Luck de slotfase uit en kon bij een eindstand van 12-8 en in een geweldige ambiance met een fantastische sfeer feest vieren. Doelstelling van dit seizoen behaald, handhaving in de derde klasse. Met nog 1 wedstrijd voor de boeg heeft Good Luck uitzicht op een plaats in de middenmoot.