Wedstrijden > Atlas 1 - Good Luck 1

Datum: 8 maart 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest slotduel

Zaterdag 8 maart speelde Good Luck de laatste wedstrijd van het zaalseizoen tegen Atlas uit Ritthem (Oost-Souburg). Beide ploegen waren al zeker van lijfsbehoud in de derde klasse, er stond dus niets op het spel. Door een pinkblessure van Arno Doornhein en de plotselinge afwezigheid van Nicole den Engelsman begonnen Hans Peterse en Frederique Abbas in de basis.

In de eerste helft had Good Luck het betere van het spel, maar verdedigend werden er onnodig en herhaaldelijk fouten gemaakt. Atlas kon door middel van strafworpen bij blijven en na een voorsprong van Good Luck van drie punten gingen de ploegen met 11-11 rusten.

In de tweede helft nam Atlas het voortouw. Net als in de eerste helft was de ploeg uit Middelharnis te afhankelijk van de doelpunten van Britt Kievit (7) en Melanie van der Valk (4). Atlas zette de heren van Good Luck onder druk en sloeg in de slotfase een gaatje. Ivo Kroon maakte na een afwezigheid van vijf maanden (gebroken vinger) als vaste invaller weer zijn rentree en schoot van afstand tweemaal raak. De uitstekend leidende arbiter floot bij 21-18 af en hoewel Good Luck mogelijkheden genoeg had om dit duel te winnen was Atlas de terechte winnaar. Liesbeth Los nam na afloop definitief afscheid van de selectie en gaat zich meer richten op haar gezin. De selectie van Good Luck is komende zaterdag vrij, maar gaat het weekend daarna in een teambuildingsweekend zich voorbereiden op het vervolg van het veldseizoen. Er is nog veel werk te verzetten om ook op het veld een plek in de derde klasse te bewerkstelligen.