Wedstrijden > Good Luck 2 - Stormvogels 2

Tekst: Adwin Krijger
Foto('s): Nattaniel Ferrer

Tweede achtereenvolgende overwinning voor Good Luck 2

Afgelopen zaterdag stond alweer de tweede wedstrijd van de lopende veldcompetitie op het programma. Stormvogels uit West Kapelle waren onze gasten op de Oostplaat. In de net afgelopen zaal competitie werd thuis verloren met 10-12 en uit werd een knap gelijkspel binnen gehaald 8-8. De uitwedstrijd in deze veldcompetitie werd verloren met 7-4. Tijd dus om nu een keer de volle winst binnen te halen.

De tactiek was om er vanaf begin goed in te vliegen, veel druk zetten met name op de dames en hun aanvoerder uit de wedstrijd spelen. Deze tactiek leek te gaan werken er werd goed gestart en na een minuut of tien stond er 3-1 op het scorebord. Er werd hard gewerkt en veel druk gezet bij het uitverdedigen. Onze gasten hadden het daar duidelijk er lastig mee en verspeelden regelmatig de bal. Toch was het Stormvogels wat tegen de verhouding in ook in de wedstrijd kwam 3-3. Vanaf dit moment werd het een gelijk opgaande strijd waarbij Good Luck overduidelijk het initiatief had. De rust stand van 5-5 zorgde voor tevredenheid en optimisme voor de tweede helft.

Na rust opnieuw een goed spelend tweede, soms wat onrustig maar werkend voor elke bal. Van 7-5 werd het weer gelijk en kwamen we zelfs een puntje achter wat ook weer snel werd rechtgezet. Bij 8-8 kon het nog steeds alle kanten op maar opnieuw pakten we de voorsprong en met nog een paar minuutjes te gaan schoot Nadiene dan uit het niets de beslissende 10-8 binnen!

De tweede overwinning op rij kwam niet meer in gevaar en werd ook door het vele publiek met applaus beloond. Door deze overwinningen staan we inmiddels op een knappe 5e plaats en er liggen zeker mogelijkheden om nog iets te stijgen op de ranglijst.

De volgende wedstrijd is op 12 april in Kapelle is dan KVK 2 de tegenstander. De thuiswedstrijd werd in september knap gewonnen met 8-7 maar dat biedt nu geen garantie voor succes. KVK staat op de 3e plaats in de poule en heeft deze competitie nog maar 2x verloren waarvan 1x dus van ons.`