Wedstrijden > Good Luck 1 - Harga/ODI 1

Datum: 19 april 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck en HargaOdi in evenwicht

Zaterdag 19 april trad Good Luck in het zonnige Middelharnis aan tegen fusieclub HargaOdi uit Schiedam. Het uitduel eindigde in een gelijkspel en ook deze dag waren de ploegen weer in evenwicht. Hans Peterse startte in de basis op de plaats van de afwezige Jeroen Kars. De beginfase was, net als vorige week door eigen toedoen, voor de bezoekers. Na een 0-3 achterstand begon Good Luck aan de wedstrijd. Heel langzaam bogen de korfballers uit Middelharnis deze achterstand om in een 6-5 voorsprong voor rust. In de laatste 10 seconden trok HargaOdi de stand toch nog gelijk.

In de tweede helft openden de bezoekers de score. Doelpunten vielen schaars van beide kanten, totdat HargaOdi een voorsprong van 10-12 nam met nog 10 minuten op de klok. Good Luck kon van afstand niet meer raak mikken en bracht wissels in. De 12-12 werd 4 minuten voor tijd gemaakt en de wisselspelers hadden nog diverse kansen op de winnende treffer. De wedstrijd werd behoudend uitgespeeld en er werd genoegen genomen met een punt. Achteraf toch wel een terechte uitslag.

Komende weken is Good Luck vrij van competitieverplichtingen, daarna moet het de draad weer oppakken om handhaving in de derde klasse te verwezenlijken.