Wedstrijden > Good Luck 1 - TOGO 1

Datum: 30 augustus 2014
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): André Quak

Good Luck opent seizoen met knappe overwinning

Zaterdag 30 augustus startte de veldcompetitie voor Good Luck. Opponent en titelkandidaat TOGO was te gast in Middelharnis. Jeroen Kars (gebroken hand) en Arno Doornhein (vakantie) ontbraken bij de basis acht! Vooraf werd de gehele selectie door Van Welsenis Projectstoffering voorzien van prachtige inloopshirts. De selectie en de vereniging is hier zeer content mee!

Bij de korfballers uit Middelharnis begonnen de jeugdige Maaike van Welsenis (16) en Frederique Abbas (15) in de basis. Ook Ivo Kroon en Hans Peterse begonnen in de basis acht. Melanie van der Valk, Djoel Hullegie, Arnold Jansen en Britt Kievit stonden ook vorig jaar in het vlaggenschip van Good Luck.

De thuisploeg opende de score en TOGO kwam na lange tijd op gelijke hoogte. De wind was debet aan de weinige ballen die door de mand vielen, maar langzaam liep Good Luck uit naar een 5-3 voorsprong bij rust.

In de eerste de beste aanval na rust verkleinde TOGO het gaatje, maar de Good Luckers kwamen weer met twee voor. Door twee fraaie afstandschoten aan de zijde van TOGO stond er een gelijkspel op het bord. De ploeg van coaches Marcel Kievit en Peter van der Valk toonde veerkracht en liep weer uit. Nadine Bom kwam in de ploeg en scoorde een belangrijk doelpunt van afstand. In de slotfase werden ook Kees van Winssen en Chantel Anemaat binnen de lijnen gebracht, zodat deze spelers de voorsprong van twee punten konden verdedigen. Door een vrije bal net voor tijd kwam TOGO nog dicht bij, maar de prima leidende arbiter floot bij 10-9 af. Een puike en niet ingecalculeerde overwinning voor Good Luck. Fijn om bij de start de puntjes thuis te houden! Volgende week speelt Good Luck de uitwedstrijd tegen Blauw Wit uit Kloetinge.