Wedstrijden > Blauw Wit 2 - Good Luck 2

Datum: 6 september 2014
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 wint na een goede partij van Blauw Wit 2

Zaterdag 6 september stond alweer de tweede wedstrijd van dit prille seizoen op het programma. Na het gewonnen punt van vorige week reisden we vol vertrouwen af naar Kloetinge. De laatste wedstrijd van het vorige seizoen was op de eigen Oostplaat ook tegen Blauw Wit 2 en toen werd er overtuigend gewonnen met 12-7.

Het team begon goed aan de wedstrijd en via de 0-1 pakten we in de beginfase het initiatief. Na een minuut of 10 stond maakte Chantel met haar eerste afstandschot van vandaag de 1-3 en was duidelijk dat we de betere ploeg waren. Goed spel met veel rust, overzicht en geduld zorgden voor de terechte 3-5 voorsprong bij rust.

Het grootste gevaar kwam van één goede heer van Blauw Wit. Hij was voor rust verantwoordelijk voor de hele doelpunten productie bij de Zeeuwen.

Na rust direct een tegendoelpunt zodat we ondanks het goede spel niet uitliepen. Er volgde een lange fase waarin we weer goed speelden. Lange aanvallen, goede rebound het enige wat het aan ontbrak was dat de ballen niet door de mand vielen.

Dan toch eindelijk een doelpunt van de rood-witten 4-6 en de binnen de lijnen gebrachte Thea Melaard maakte met 1 handje de 4-7. Konden we vandaag wel doordrukken en een grotere voorsprong pakken of zouden we Blauw Wit net als TOGO vorige week weer terug in de wedstrijd laten komen. Het leek goed te gaan komen want met inmiddels het derde afstandschot van Chantel werd het 4-8.

Good Luck zakte wat weg en via weer 2 doelpunten van de eerder al gevaarlijke heer van Blauw Wit werd het 6-8. Het werd toch nog spannend in de laatste 5 minuten, jammer want dit was eigenlijk onnodig maar het was dan ook erg warm 7-8.

De laatste minuut stond al op het bord dus de punten moesten worden binnen geharkt. Er werd keihard gewerkt en de uitstekende spelende Chantel besliste met haar vierde doelpunt van de middag de wedstrijd 7-9.

Na het uitnemen van de bal floot de leidsman voor het laatst en waren de 2 punten in de pocket. Met 3 punten uit 2 wedstrijden ook dit seizoen een prima start waarbij er zeker vandaag ‘volwassen’ werd gespeeld en terecht werd gewonnen.

Volgende week komt Nikantes uit Vlaardingen op bezoek op de Oostplaat en we zullen zien of we dan wederom punten gaan pakken. De wedstrijd begint om 13.45 uur en vanzelfsprekend hopen we op uw steun!