Wedstrijden > Good Luck 2 - Nikantes 2

Datum: 13 september 2014
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 laat kans op koppositie liggen

Afgelopen zaterdag stond ook voor Good Luck 2 de wedstrijd tegen Nikantes op het programma. Net zoals in de poule bij Good Luck 1 liggen de uitslagen erg dicht bij elkaar en is er nog geen echte titelkandidaat te ontdekken.

Na een slechte voorbereiding begon de wedstrijd met 2 redelijk snelle doelpunten voor de bezoekers uit Hoogvliet. Niet geconcentreerd en slap werden de eerste 20 minuten door Good Luck een beetje plichtmatig gespeeld.

Stukje bij beetje kwamen we dan toch wel wat in de wedstrijd en het eerste doelpunt werd dan ook gescoord door invalster Clarinda die de zieke Daisy verving. Even later een goed afstand schot van Anouk wat zorgde voor de 2-2. Omdat Nikantes ook gewoon een slechte wedstrijd speelde was dit dan ook de ruststand.

Na rust vielen de ballen dan toch wat makkelijker door het kunststof en ging het gelijk op tot 5-5. In de beslissende fase van de match vielen de doelpunten aan de zijde van Nikantes zodat het 5-7 werd.

Ondanks dat het allemaal niet soepel liep werd er in deze fase wel hard gestreden door de Good Luckers en met de meer ervaren Hans Peterse als invaller hoopte we de ruimte en de kansen die er op de zwakste heer van Nikantes lagen te scoren.

De stand werd gelijkgetrokken door Ingmar 7-7 maar gelijk na de wissel scoorde zijn heer de uiteindelijk winnende treffer 7-8. In de laatste 10 minuten die resteerden konden we geen goede kansen meer creëren en werd de wedstrijd onnodig verloren met 7-8.

Hierdoor is Nikantes voorlopig koploper met 4 punten uit twee wedstrijden maar voelt dit wel een beetje zuur omdat wij zelf zeker de kansen hebben laten liggen om zelf koploper te worden.