Wedstrijden > Reeuwijk 1 - Good Luck 1

Datum: 20 september 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck pakt koppositie ten koste van Reeuwijk

Zaterdag 20 september speelde de selectie van Good Luck in en tegen Reeuwijk, die voorafgaand aan het duel bovenaan de ranglijst stonden. De korfballers uit Middelharnis begonnen bij prachtig weer niet geconcentreerd aan het duel en kwamen op 2-0 achter. Via 3-1 kwam Good Luck beter in de wedstrijd en scoorde vijfmaal op rij! Even leken beide ploegen moeite te hebben om de korf te vinden, maar Reeuwijk scoorde van afstand fraai de 4-6 net voor rust binnen.

In het tweede bedrijf scoorden beide ploegen om en om en had Good Luck tot tweemaal toe een gat van drie doelpunten. Good Luck was dreigend over alle schijven. Bij Reeuwijk was daarentegen vooral de aanvoerder dreigend, die zijn ploeg ook met goede acties en afstandschoten tot op 1 punt bij Good Luck bracht. Echter, de voorsprong gaf Good Luck niet meer weg en de prima leidende arbiter floot bij 12-13 af. Wederom een belangrijke overwinning van Good Luck, die als collectief, inclusief de wisselspelers, keihard bleven werken voor elkaar en zo uiteindelijk de koppositie in klasse 3 K konden overnemen. Aanstaande zaterdag zal Good Luck er in eigen huis tegen Gemini uit Gouda, met de vele trouwe supporters, er ook alles aan doen om de twee punten in Middelharnis te houden.