Wedstrijden > Gemini 4 - Good Luck 3

Datum: 8 november 2014
Tekst: Maarten Kreeft

Gemini 4 tegen Good Luck 3

Zoals het gezegde gaat, een goed begin is het halve werk. Vandaar dat we tijdens het verzamelen niets aan het toeval hadden overgelaten. Het was helemaal niet druk met het parkeren, de meeste hoefden maar 10 rondjes te rijden voordat ze hun auto dubbel geparkeerd neerzette. We hoefden maar naar Gouda, daar ben je zo. Dus toen we een kwartier later dan gepland weg reden kwam het heel goed uit dat Yvette haar schoenen was vergeten. Ze ging deze even thuis halen, we reden er toch praktisch langs. De andere auto moest even bij het tankstation wachten. Aangezien Maarten K al zoveel onzin had uitgekraamd werd hem verzocht in de andere auto plaats te nemen. De krapte in de auto telde ook mee, Volvo's zijn nu eenmaal niet zo groot. Maarten die nergens een punt van maakt wilde alleen maar meerijden als hij voorin mocht zitten en zo geschiede.

De reis naar Gouda verliep voorspoedig, we zijn maar drie keer geflitst. Petra wist nog een goede parkeerplaats vlakbij het sportcomplex de Mammoet, helaas bleek deze 10 jaar geleden te zijn omgebouwd naar een vijver, dus moesten we toch nog een eind lopen.

Eenmaal omgekleed hadden we nog 6 minuten om op te warmen, Gijs stelde voor om nog even koffie te gaan drinken, daar word je immers ook warm van. Daarnaast zijn de spelers van het derde zulke atleten dat inlopen eigenlijk nergens nodig voor is. Het was ook erg warm in de zaal, dus dat hielp ook goed mee.

We hadden helemaal geen zin in fruit in de pauze, gelukkig had Harm niks meegenomen dus dat kwam goed uit.

Maarten V mocht de laatste 15 minuten nog even meedoen, het was eigenlijk niet nodig, maar je moet die jongen ook tevreden houden, hij heeft wel 4 keer goed geplaatst gegooid, dus dat is ook knap van hem, want dat is wel eens anders.

De meeste moesten op tijd weg, dus na het laatste fluit signaal zijn we nog wat gaan drinken in de kantine, ook daar was het erg warm, dus dat ging er wel in.

Het douchen ging zeer voorspoedig, het water was warm, de mannen waren snel klaar en wachten op de dames in de hal van de sportzaal. Toen na een uurtje de beheerder van de sporthal ons verzocht nu toch echt te vertrekken, we waren de laatste, kwamen Thea en Yvette net aanlopen.

De reis terug liep ook voorspoedig, Yvette heeft maar drie keer iemand afgesneden en Anouchka heeft de halve reis haar ogen open durven houden, dus dat viel ook weer mee.

Het was hartstikke gezellig en iedereen had goed zijn best gedaan. Ook al had Thea alles te kort geschoten en was ze vergeten dat ze in de aanval stond, had Yvette 3 doorloopballen gemist en twee korte kansjes. Daniel had deze keer geen strafworpen veroorzaakt en zelfs twee keer richting de paal geschoten. Wel jammer dat hij toen in de verdediging stond, maar het begin is er.

Volgende week staat ZKV op de lijst, als het team weer zo speelt als vandaag blijven de punten in de Staver.