Wedstrijden > Good Luck 1 - Nexus 1

Datum: 8 november 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck start met nederlaag

Zaterdag 8 november startte voor Good Luck de zaalcompetitie. Nexus uit Schiedam was te gast. Een lastige opponent die ook op het veld in de poule van Good Luck zit. De ploeg uit Middelharnis nam in de eerste helft het heft in handen en pakte een terechte voorsprong. Met name Maaike van Welsenis en Jeroen Kars waren doeltreffend in het eerste deel van de strijd. Met nog 1 minuut op de klok stond er een 9-7 voorsprong op het bord. In tegenstelling tot de afspraak verloor Good Luck nog tweemaal de bal en dan treedt die ene wet in werking; de tegenstander scoort. Gelukkig was dit maar 1 maal, 9-8.

In de rust werd benadrukt dat er met het koppie gespeeld moest worden en met veel inzet, net als in de eerste helft. Vier fouten achter elkaar (vrije bal, strafworp, rebound bal en verdedigend verkeerde keuze) binnen vijf minuten kantelden de wedstrijd. Nexus kwam op voorsprong, 9-13, en kon vrijuit gaan spelen. Good Luck kwam nog op een verschil van drie, maar de strijd was gestreden. Beide ploegen scoorden nog wat in de slotfase waardoor de arbiter bij 13-18 affloot. Als deze zwakkere momenten uit het spel van Good Luck verdwijnen wordt het makkelijker om overwinningen te pakken. We gaan er van uit dat dit tegen NIO uit Schiebroek komende zaterdag het geval is.