Wedstrijden > Good Luck 3 - ZKV 2

Datum: 15 november 2014
Tekst: Maarten Kreeft

Good Luck 3 tegen ZKV 2

Zoals het gezegde gaat, beter laat dan nooit. Hier alsnog het verslag van de afgelopen wedstrijd van het derde van Good Luck.

Een wedstrijd gedoemd te mislukken, de strategisch analyticus, topscoorder, steun en toeverlaat, fundering van het team, woest aantrekkelijke en bescheidde ster speler, kon niet. Ik mocht niet, ik moest... euhm, ik wilde naar de Sinterklaas intocht in Herkingen. The place to be.

Nou dat was de moeite waard, het was hartstikke leuk. Het regende niet de hel e tijd, het is wel 4 minuten droog geweest, we waren tot onze onderbroek nat. Daarnaast smaken natte kruidnoten nog best lekker, zeker als je al uren hebt staan wachten op de Sint. De schitterende antieke trekker die de wagen waarop de sint stond zou trekken, was adembenemend. We hebben hem heeeel lang kunnen bekijken, want hij wilde niet starten. Nou dan krijg je wel honger, dan gaan zelfs natte kruidnoten en kleffe pepernoten er wel in.

In eerste instantie dacht ik ook nog een kaaspiet en stroopwafelpiet te hebben gezien, echter later bleek dat de natte kruidnoten niet bij iedereen goed waren gevallen. Vandaar de gele kleur.

Bij nadere inspectie bleek de stroopwafel piet, geen stroopwafel piet, maar iemand met onwijze acne.

Maar afijn, wonderen bestaan, ondanks dat de ster speler niet aanwezig was, heeft het team uitmuntend gepresteerd. Thea heeft zich geen één keer vergist in welk vak ze stond, Yvette was scherp en geen één keer in paniek. Vakken draaide als geen ander. Er werd strak geplaatst, de tegenstander wist zich geen raad. Daniel was op schot en schoot deze keer op de goede paal. Sterker nog, heeft 2x gescoord. Na 60 minuten wereldklasse korfbal was de eindstand 11-8.

Het was nog niet zo'n goede prestatie als wat het vierde had laten zien, tijdens de vorige wedstrijd, waarin is gepresteerd, nul keer te score, nou dat is hartstikke moeilijk, de nul te behouden. Daar zijn vaardigheden voor nodig. Wanneer het derde zo doorgaat en met veel training is dit misschien ook voor ons weggelegd.

Iedereen heeft veel meer zijn best gedaan en het was veel gezelliger dan de vorige keer. Nog niet duidelijk is waardoor dit is gekomen.

Volgende keer ben ik er weer wel bij, dan staat Oranje Wit op het programma.