Wedstrijden > Good Luck 1 - Olympia 1

Datum: 22 november 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck pakt net geen punt

Zaterdag 22 november was Olympia uit Spijkenisse te gast in Middelharnis. De kampioenskandidaat stond voorafgaand aan de wedstrijd tweede. De korfballers uit Middelharnis hadden een vliegende start en de gasten hadden het eerste kwartier absoluut geen antwoord. Na de 3-0 en de 4-1 kreeg Olympia meer grip op de wedstrijd en trok, nadat Good Luck na een gemiste strafworp een kans op een ruimere voorsprong niet benutte, de stand gelijk. Met een afstandschot namen de Spijkenissers de voorsprong, echter de rood-witten toonden veerkracht en kwamen net voor rust weer op een terechte 6-5 voorsprong.

Ook in deze wedstrijd liet Good Luck in de tweede helft weer onnodige fouten en onoplettendheden zien, waar de gasten van profiteerden. Good Luck ging wat geforceerd spelen en wist pas na 16 minuten in de tweede helft te scoren. Daarbij opgeteld dat de 19-jarige scheidsrechter enkele cruciale dwalingen had en er moest tegen een achterstand van 7-11 opgebokst worden. In de slotfase brachten de wissels nog gevaar en kwam Good Luck terug tot 9-11. De druk werd opgevoerd, maar de bal wilde er niet meer in.

Ondanks een puike start, mist Good Luck wederom de boot. Even niet opletten en een veel te laag schotpercentage in de tweede helft resulteerden in een onnodig verlies. Dan komende zaterdag maar de punten meenemen naar Middelharnis.