Activiteiten > Strandtraining selectie

Tekst: Rianne Tiggelman
Foto('s): Marcel Kievit

Strandtraining selectie

Met het nieuwe seizoen in zicht hebben we zaterdag op het strand van Ouddorp getraind. Het weer was prima, tijdens de lunch liet de zon zich nog even zien. We begonnen vol goede moed aan de warming up. Ondanks het harde zand, was het best zwaar rennen. Een goede oefening die we al een aantal keer gedaan hebben, is een ademhalingsoefening. 30 keer diep in en uit ademen. Na die 30 keer hoef je voor ongeveer 1-1,5 minuut geen adem te halen. Probeer maar eens! Ik vind hem super fijn om te doen. Hans vond boven op de duin één van de beruchte dopjes. Een dopje boven op een duin, dat kon maar 1 ding betekenen. Juist, een parcours waarbij je duin op, duin af x3 moest. En dat gelukkig maar 3 rondes. Bedankt Ad! Bij het opzetten van de palen was er een kleine discussie over de hoogte. Alle kleine opzetstukjes brachten wat verwarring. Of de paal nu te hoog of goed was, het is nog steeds een raadsel. De heren wonnen de kleine duels met sneldoelen en de dames moesten als opdracht 20 seconden fietsen. Makkie, doen we ff! Een klein showtje met de kabouter Plop dans was niet voldoende. Daarna was het tijd om te lunchen. Britt, heb je de pot pasta al terug?! We hadden via thuisbezorgd.nl bitterballen besteld, maar de bezorger is nog aan het zoeken naar onze kuil ergens diep achter een duin. Ik zal verder niet te veel zeggen over de lunch. Adwin en Marcel waren er, dat zegt voldoende denk ik... O ja, Elsa van Frozen kwam nog langs. Waar in Scheveningen het NK beachkorfbal was, hadden wij ons eigen Blauw-Oranje wedstrijdje. Een spannende wedstrijd met veel zandhappen, duiken, rollen en doelpunten bij Oranje. Oranje was daardoor te sterk voor Blauw. Het lag aan de scheidsrechter... Bij aankomst 's ochtends op het strand waren er een aantal, ook ik, erg stoer om te zeggen dat we zouden gaan zwemmen. Tegen het einde van de training ging het harder waaien, de golven werden hoger en werd het ook kouder. Zo stoer als we zijn, gingen we het water in! Adwin en Hans boden aan om op de spullen te letten, flauw hoor heren! Oké, de mensen op het strand moeten vast gedacht hebben dat we een paar verstrooide Duitsers waren. Zoals de nieuwjaarsduik, hebben wij een 'op naar een goed en sportief seizoen' duik gedaan. Ik zeg, traditie is geboren. Volgend jaar wel graag 25 graden en zon. Adwin en Marcel, bedankt voor de pittige, maar leuke training!