Activiteiten > Welpeninstuif

Datum: 22 februari 2005

Welpeninstuif groot succes!

Dinsdagmiddag 22 februari was het dan eindelijk zover: Welpeninstuif!! Korfbalvereniging Good Luck had met behulp van Hans Meijer Advies een spelmiddag georganiseerd in de Staver voor kinderen uit groep 3 en 4 van de basisscholen uit Middelharnis en Sommelsdijk. Het doel van deze middag was om de kinderen kennis te laten maken met bal- en samenspel, met als achterliggende gedachte dat ze enthousiast zouden worden voor de korfbalsport. Jammer genoeg kon niet iedere school een team op de been brengen. Gelukkig waren er wel teams van de Bosseschool, de Groen van Prinsterer en de J.C. van Gentschool. Voor de kerstvakantie waren de kinderen al op de hoogte gesteld van deze leuke middag en rond half januari hadden de deelnemers nog een persoonlijke uitnodiging ontvangen. Ongeveer 35 kinderen kwamen deze middag ook naar de Staver en hebben een geweldige middag gehad! Overal zag je lachende- en stralende gezichten! Er waren allerlei spelletjes zoals gaten gooien, blindmeppen, streepdoelen, het dobbelspel en niet te vergeten echte korfbalwedstrijdjes. Als klap op de vuurpijl konden ze zich ook nog laten schminken! Tussen de spellen door waren er pauzes waarin de kinderen wat te drinken kregen en een lekker ijsje. De kinderen waren verdeeld in verschillende teams van ongeveer 5 kinderen en ieder team had een leuke naam gekregen. Er waren 2 poules die er als het volgt uitzagen:

Poule 1
Leeuwen
Tijgers
Wolven
Poule 2
Breedbekkikkers
Padden
Kikkervisjes

Voor alle spellen werden punten toegekend net als voor de korfbalwedstrijdjes. Zo konden de kinderen een gouden of een zilveren medaille verdienen. De Tijgers en de Padden hebben de gouden plak weten te veroveren, het zilver was er voor de Leeuwen, de Wolven, de Breedbekkikkers en de Kikkervisjes. Eigenlijk was iedereen dus een beetje winnaar. Tot slot kreeg iedereen nog een lekkere snoepzak en een brief over korfbalvereniging Good Luck met uitnodiging om 4x gratis mee te komen trainen. Mede door de hulp van vele vrijwilligers, studenten van het CIOS, Hans Meijer Advies en een heleboel enthousiaste kinderen is deze middag een daverend succes geworden, die zeker voor herhaling vatbaar is! Als u meer informatie wilt over korfballen, als u eens wilt komen kijken, mee wilt trainen, een wedstrijd bij wilt wonen of foto´s van deze middag wilt zien, kunt u kijken op deze website.

De Organisatie