Activiteiten > Trainingsweekend

Datum: 13 oktober 2006 - 14 oktober 2006

Geslaagd trainingsweekend jeugd

Net als vorig seizoen stond er afgelopen weekend een trainingsweekend op het programma voor de junioren van coach Elly Quak. Dit jaar trainen de junioren samen met de B-meiden van trainers Hans Peterse en Liesbeth Los, en deze groep was dan ook voor dit weekend van de partij. De B-meiden zijn op het veld kampioen geworden (gedeeld met twee andere ploegen uit de poule) en dit werd na aankomst in de kantine eerst gevierd met taart.

Nadat iedereen zijn spullen in de kleedkamers had gedropt en de taart enigszins was gezakt werd begonnen aan de avondtraining. Van 20.30 uur tot 22.00 uur werd een pittige training afgewerkt op het trainingsveld aan de Heuvelweg.

Na de training werd gedoucht en omgekleed en nestelde iedereen zich in de kantine. Aangezien het vrijdag de 13e was kon het niet anders of er stond een griezelfilm op het programma. Een aantal vond de film the Fog met vlagen te spannend om te kijken en kropen dan ook achter een kussen of iemand anders rug weg. Na de film was het natuurlijk veel te vroeg om te gaan slapen dus: tafels en stoelen aan de kant, muziek aan en voetjes van de vloer.

Een mysterieus en gemaskerd figuur zorgde midden in de nacht nog voor consternatie door op het veld en rond de kantine rond te spoken. Toen hem bier en nootjes werden voorgehouden wilde hij/het echter graag naar binnen komen.

Op een gegeven moment hielden Hans en André het voor gezien en gaven door het aantrekken van hun pyjama's het startsein om toch nog maar een paar uurtjes te gaan slapen. De kantine en bestuurskamer werden omgetoverd tot slaapzaal maar voordat iedereen in zijn eigen slaapzak lag en het eindelijk een beetje rustig was had de klok al 4 uur aangegeven. De 7 heren lagen er deze nacht warmpjes bij tussen 17 dames. De twee oudste dames hadden de meeste moeite met slapen gaan en hebben nog zeker een uur liggen giechelen.

Om 9.30 uur zat iedereen alweer aan het ontbijt en hierna kon met de ochtendtraining begonnen worden. Aangezien er s'middags bij de inhaalwedstrijd van senioren 3 een aantal dames en heren mee moesten doen werd er een koppelschot-toernooi gehouden. Tijdens de lunch werden tot grote hilariteit spontaan een aantal (verzonnen?) geheime relaties opgebiecht maar ter plaatse ook weer verbroken.

Om te voorkomen dat senioren 4 met één dame te kort vertrok naar de uitwedstrijd tegen Korbatjo was Linda zo sportief om met de ploeg mee te gaan.

Na de middag hebben Clarinda, Emma, Manon, Yvette, Roland en Thomas meegedaan met de thuiswedstrijd van het 3de. De overige spelers hebben langs de kant de ploeg aangemoedigd wat resulteerde in een klinkende overwinning voor de thuisploeg.

Al met al is het weer een geslaagd en gezellig weekend geworden, wie weet volgend jaar weer...