Activiteiten > Bedrijventoernooi

Tekst: Liesbeth Los
Foto('s): André Quak

Bedrijventoernooi

Zaterdag 21 juni jl. organiseerde korfbalvereniging Good Luck voor de 20e keer haar bedrijvenkorfbaltoernooi. Op het Van der Vinden vastgoed veld, het Cabolleke veld en het Breston veld streden 17 teams om de eerste plaats en daarbij een vermelding op de wisseltrofee. Ook werd er dit jaar weer gestreden om de Fair Play wissel bokaal.

Vorig jaar hebben we 1 grote plensbui gehad, maar dit jaar waren de weergoden ons weer goed gezind en is het de hele dag droog gebleven en was het aangenaam met in de middag de zon. Ina, Marjo, Christien en Petra (en overige hulpen) hadden hun handen weer vol in de kantine om iedereen te kunnen voorzien van sportdrankjes en broodjes/lunchpakketten, terwijl Paul Hoogerwerf en Jaap Joppe de biertap bezetten en gedurende de dag weer menig vaatje leeg wisten te tappen.

Om 10.00 uur werd het startsein gegeven. 's Morgens werden de poulewedstrijden gespeeld. In poule A streden Van Groningen Sloopwerken, Loodgietersbedrijf Rijmi, Brasserie Adam1, Ago, Voogd & Voogd Verzekeringen en Recreanten Flakkee 1 om de eerste plaats. In poule B waren dat Hans Meijer Advies, Fleuren Compost, Hypotheek Middelharnis, Tuugie.nl 2, Ouders en Co en Rabobank Goeree Overflakkee. In poule C streden Brasserie Adam 2, Tuugie.nl 1, Schagen Lensen & van Krieken Accountants, J.C. van Gentschool en Niels de Jong Tegelwerken om de hoogste plaats in de poule.

Aan het eind van de poulewedstrijden zijn er kruisfinales gespeeld tussen de nummers 1 van de poule. Opvallend was de eindrangschikking van Niels de Jong Tegelwerken, deze ploeg deed voor de 2e keer mee en is uiteindelijk na de kruisfinales 3e geworden. 2e werd Van Groningen Sloopwerken, zij groeien ieder jaar, dus misschien volgend jaar de 1e plaats...??

Van de drie poulewinnaars ging uiteindelijk het team gesponsord door Hans Meijer Advies, welke al jaren een vaste ploeg is op ons toernooi er met de wisselbeker vandoor.

Twee jaar geleden heeft een team van Tuugie.nl de FAIR PLAY cup gewonnen, en dit jaar heeft Tuugie.nl weer bewezen dat ze erg sportief zijn. Tuugie.nl 2 is dit jaar door de scheidsrechters aangewezen als winnaar van de FAIR PLAY cup.

Evenals voorgaande jaren was de EHBO aanwezig om eventueel assistentie te verlenen bij kleine ongemakken of blessures. Hier en daar was er een klein ongelukje, maar gelukkig geen 'grote' blessures of ongemakken.

Dit jaar was er voor het eerst een springkussen voor de kinderen, en uit de reacties is gebleken dat dit erg geslaagd was. Er zijn gelukkig geen ongelukjes gebeurd en de ouders hadden mede door het springkussen geen omkijken naar de kids.

Traditioneel werd het toernooi omstreeks 16.30 uur afgesloten met een bbq, welke geheel verzorgd werd door Auke Wagenaar, en daar het de 20e keer was, was er tijdens de bbq een live band die menig nummer ten gehore bracht en bij de gezelligheid nog een schepje bovenop deed.

Dank gaat uit naar de scheidsrechters Adwin en Lau. Natuurlijk ook iedereen bedankt die tussen het spelen van hun wedstrijden ook nog bereid was om af en toe een wedstrijdje te fluiten.

De organisatie dankt verder nog de wedstrijdleiding Erika en Jan, en verder iedereen die aan het eind van de dag nog een handje hebben geholpen bij het opruimen van de velden/palen enz. En uiteraard de mensen die de gehele week vooraf hebben geholpen met de opbouw en de maandag na het toernooi met het opruimen van de overkapping en de tenten.

Het blijkt toch maar weer waar een kleine vereniging groot in kan zijn. Alleen doordat iedereen zijn steentje bijdraagt kan dit toernooi jaar op jaar met succes georganiseerd worden.

Qua sportiviteit en gezelligheid was het weer een geslaagd toernooi. Door de geweldige inbreng van de vele sponsors is het toernooi ook financieel weer een succes geweest en dus kunnen we terug zien op een sportieve, geslaagde en gezellige dag.

Voor een kleine sfeerimpressie van de dag, kunt u hieronder nog een aantal foto's bekijken.

Arend, Dim, Hans, Henk en Liesbeth

Bijlagen