Activiteiten > Beachkorfbal

Tekst: Dick Boeter
Foto('s): André Quak

Beachkorfbaltoernooi 2008 wederom succesvol verlopen

De organisatie van het Beachkorfbaltoernooi op 5 juli spreekt weer van een zeer gezellige en sportieve en geslaagde dag. Waar vorig jaar 46 teams zich hadden ingeschreven waren er dit jaar bij het 2-de Beachkorfbaltoernooi 58 teams uit het gehele land en Belgie aanwezig.

Nadat de organisatie met een aantal vrijwilligers om 7.30 uur naar het toen nog zonnige strand vertrokken om alle velden uit te leggen en de wedstrijdtent op te zetten, kwamen om 9.00 uur de 1-ste ploegen al het strand bij het "Flaauwe Werk" al verkennen. Nadat bijna alle teams zich voor 10 uur bij de wedstrijdleiding hadden gemeld (enkele teams stonden nog in de file), kon even na 10 uur de eerste wedstrijden van start gaan.

De opgegeven teams bestonden dit jaar uit 41 seniorenteams en 17 juniorenteams. In 7 seniorenpoules en 3 juniorenpoules kon iedereen op sportieve strijden om het kampioenschap van de poule. In de sterkste seniorenpoule werd Selectie Zuid-West onder 19 jaar nipt winnaar voor Sporting Delta uit Dordrecht en Avanti uit Pijnacker. In de hoogste juniorenpoule was de overwinning voor Avanti. KOAG uit Krimpen a/d IJssel en ACKC uit Almkerk waren hier de nummers 2 en 3. Ook in een aantal andere poules was de spanning voor de overwinning groot.

Opvallend was dat er dit jaar van diverse verenigingen meerdere teams aangemeld waren. Dit kwam de onderlinge gezelligheid zeker ten goede. Ook werd er hierdoor bij de diverse wedstrijden nog meer aangemoedigd.

Waar vorig jaar een flink aantal deelnemers door de vele schelpen snijwonden hadden opgelopen was dit jaar het advies gegeven zoveel mogelijk op sokken de wedstrijden te spelen. Vooral bij de EHBO was te merken dat hier gehoor aan werd gegeven.

Het weer heeft gelukkig het grootste deel van de dag meegezeten. We begonnen 's-ochtends zonnig. In de loop van de ochtend werd de bewolking dikker en rond 15.30 uur begon het te regenen. Hierdoor vonden de laatste 2 wedstrijdronden (van de totaal 25) en prijsuitreiking plaats in de nattigheid.

Evenals vorig jaar waren de prijzen dit jaar weer in de strandsfeer, waarbij er ook nog een grote fles champagne voor de winnaar van elke poule was.

We danken iedereen voor zijn/haar deelname en hopen velen van jullie ook volgend jaar weer te mogen verwelkomen.

Speciale dank gaat uit naar de scheidsrechters, EHBO, sponsoren, KNKV Zuid-West en vrijwilligers. Zonder jullie was deze dag niet mogelijk geweest. BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!

De organisatie.

Bijlagen