Activiteiten > Jeu de boules

Datum: 30 december 2008
Tekst: Elly Quak

Jeu de boules

Dinsdag 30 december 2008. Een kouder winteravond aan de Heuvelweg. Al voor 19.00 uur verzamelen de eerste jeu de boules leden zich in de kantine. De baan wordt glad en speelklaar gemaakt. Als iedereen er is worden de kaarten getrokken om te kijken wie met wie en tegen wie op welke baan moet gaan spelen. Zo rond de klok van 19.15 uur worden de eerste ballen gegooid. Welk duo heeft het eerst 13 punten gescoord. Hierop volgt natuurlijk een revanche partij.

Na twee potten te hebben gegooid, is het tijd voor een bak koffie/thee met deze avond natuurlijk lekkere oliebollen en/of een heerluk stuk kerstkrans. De uitslagen worden verwerkt, een nieuw lid jeu de boules lid wordt ingeschreven en er wordt geïnventariseerd wie er allemaal naar de poteravond van 31 januari a.s. gaat.

Na het tweede bakje is het weer tijd om de vrieskou te trotseren. Opnieuw worden er kaarten getrokken om te bepalen wie met en tegen wie gaat gooien. Ook nu worden er twee potjes gegooid. Zo rond de klok van 21.45 uur worden de spullen opgeruimd en de lichten buiten gedoofd. Na gedane arbeid is het tijd voor een afzakkertje. Een lekker glaasje champagne, oliebollen en lekkere bladerdeeghapjes. Het kan deze avond niet op. Gezellig wordt er nog wat na gepraat over de gespeelde wedstrijden en natuurlijk worden ook de uitslagen weer verwerkt.

Iets na 23.00 uur is het tijd om ook de lichten in de kantine te doven. Met zijn allen wordt alles opgeruimd. Na elkaar een fijne jaarwisseling te hebben gewenst, gaat iedereen weer naar huis.

Dit is zomaar een weergave van een van de vele jeu de boules dinsdagavonden. Iedere dinsdag wordt er fanatiek gegooid aan de Heuvelweg. Een beetje kou, wind of regen kan ons hier niet van weerhouden. Als het weer echt slecht is, wordt er in de kantine een potje gekaart. Sinds de oprichting in september 2008 is dit echter nog maar één keer voorgekomen.

Denkt u na het lezen van dit verhaal goh dit is misschien ook wel wat voor mij, kom gerust een keer langs om te kijken of om mee te doen.

Tot slot wensen wij iedereen een gezond, sportief en voorspoedig 2009 toe!!

Dirk, Ria, Leo, Stini, Lenie, Bram, Hanna, Jean, Hans, Sjaan, Jim en Elly.