Activiteiten > Welpendag

Tekst: Agnes Boeter
Foto('s): Agnes Boeter

Welpendag

Zaterdag 7 november vertrokken de mini's, F1 en F2 naar de welpendag die door KV Scheldevogels georganiseerd werd. Er gingen ook heel veel ouders mee dus het was een lange stoet van auto's die in de vroege zaterdagochtend naar Bergen op Zoom reed.

Daar aangekomen gingen we snel in de zaal kijken. Aan de ene kant van de zaal lagen twee velden waar wedstrijdjes op gespeeld konden en aan de andere kant stonden wel 20 spelletjes, van drolsjoelen tot de spiraal en van eendjes vangen tot kleuren en schminken.

F1 speelde met Nikki, Sanne, Rif, Quinty en Milou. Ze wonnen 3 van de 4 wedstrijdjes en werden 2e in de poule.

F2 speelde met Babet, Fenne, Mark, Sam, Mandy, Mayke, Nathalie en Wout. Zij wonnen 2 van de 4 wedstrijdjes en werden 3e in de poule.

Ondertussen hebben de mini's veel spelletjes gedaan. De mini's werden bij het toernooi Kangoeroe's genoemd naar de gelijknamige Kangoeroe Klup van de KNKV.

De mini's waren met Sanne, Robin, Kirsten, Elvira, Fabian, Rick en Yoep. Na het gezamenlijke eten gingen alle kangoeroes naar een kleedkamer waar een plaatjesbingo werd gespeeld. Fabian en Sanne mochten nog helpen met de plaatjes om te draaien en er gingen nog erruuug leuke prijsjes mee terug naar Middelharnis.

Na afloop van de bingo kregen alle mini's een diploma, een zak snoep en een leuk spelletje. De rest van de wedstrijden ging nog even verder. Tussen de wedstrijden door mochten de F-jes ook de spelletjes doen en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Na afloop van alle wedstrijden kregen ook alle F-tjes een zak snoep een leuk doosje met kleurtjes en daarna volgde de prijsuitreiking.

Nikki bleek nog een prijs te hebben gewonnen met het doen van de spelletjes en kreeg een medaille. F2 was net buiten de prijzen gevallen en F1 mocht een beker ophalen omdat ze 2e waren geworden.

Al met al een heel leuk toernooi, goed georganiseerd, leuk voor de kids om te wennen aan de zaal en ook voor de mini's leuk om eens wedstrijdjes te zien en spelletjes te doen.