Activiteiten > GKV-toernooi

Datum: 29 mei 2003

Van uw reporters...

Op donderdag 29 mei was het weer zo ver, het jaarlijks terugkerende toernooi in Gorinchem. De deelnemers aan dit toernooi moesten al vroeg opstaan. Want er moest al om acht uur (!) vertrokken worden bij de kantine. Dit jaar gingen ook de allerkleinsten mee. Zij hadden een griezelkamp van woensdag tot en met zaterdag en mochten deelnemen aan het toernooi. We gingen met auto’s naar Gorinchem. De volgende teams gingen mee: Senioren 1, de A1, de A2, de D-meisjes, de F-jes en de W-jes. Dus we moesten met redelijk veel auto’s. Eenmaal daar aangekomen werd er een mooi plekje uitgezocht in de zon. Toen het plekje gevonden was, gingen de deelnemers zich omkleden en klaarmaken voor een dagje korfbal. Nadat de eerste wedstrijden gespeeld waren, gingen sommige deelnemers een potje voetballen in de hete zon. En toen gebeurde het, Jan-Willem de Vos blesseerde zich met het voetballen na een ongelukkige botsing met Maarten Vijfhuize. Jan-Willem z’n dagje korfbal was voorbij. Maar zijn plekje moest toch worden ingevuld. En dat gebeurde door Wilko Kattestaart, een oud-speler van het eerste die wegens een vervelende blessure moest stoppen met korfballen. Hij speelde de overige wedstrijden allemaal uit, en dat ging goed. Dat ging zelfs zo goed dat het eerste de eerste prijs veroverde. Maar de senioren waren niet de enige die met de eerste prijs ervan door gingen, ook de A1 veroverde de eerste plaats. En daar zat nog iets speciaals aan vast, want dit was het laatste seizoen van de succesvolle ploeg. Na dit seizoen gaan er verschillende spelers door naar de senioren. En er was nog een ploeg met een beker en dat waren de F-jes, zij hebben de tweede plaats veroverd in hun categorie. Toen alle wedstrijden gespeeld waren vond de prijsuitreiking plaats. Het eerste had de eerste plaats gehaald maar ze hadden toch de tweede prijs gekregen. De andere teams hebben wel de juiste prijzen ontvangen. Na de prijsuitreiking was dit dagje korfbal alweer voorbij voor de spelers van Good Luck. Toen gingen de deelnemers weer terug naar Middelharnis. Nog een aantal mensen namen na dit toernooi een frisse duik in het water bij het Havenhoofd. Na het zwemmen werd er nog wat gegeten. Variatietip: saté met mayo.