Activiteiten > Beachkorfbal

Tekst: Elly Quak
Foto('s): Dick Boeter

Beachkorfbal

Middelharnis, zaterdag 3 juli jl. was het strand van Ouddorp weer het decor voor het 4e beachkorfbaltoernooi van korfbalvereniging Good Luck. Bij Strandpaviljoen Paal 10 streden 51 teams uit Nederland en België in 10 poules om de eerste plaats. Tot drie weken voor het toernooi wist de organisatie niet of het toernooi doorgang kon vinden. Door de vele activiteiten in verband met de Tour de France was het onzeker of het toernooi door kon gaan. Gelukkig gaf de gemeente Goedereede drie weken voor het toernooi toestemming voor de organisatie van het tournooi.

Na de verzengende hitte van de twee voorafgaande dagen, was de temperatuur deze dag zeer aangenaam. Ondanks dat de zon het een beetje liet afweten, was de temperatuur perfect voor een mooie korfbaldag. Met een kleine vertraging konden de eerste wetstrijden om 10.15 uur worden begonnen. Er werd gespeeld op zes velden en langs de wedstrijdvelden was het een drukte van belang. Supporters die hun spelers aanmoedigden. Daarnaast mensen die een bezoekje brachten aan het strand en die soms hun ogen uitkeken. Op het scherpst van de snede werd gestreden om de volle winst. Ondanks het fanatisme is er deze dag geen onvertogen woord gevallen en waren de wedstrijden zeer sportief. Waren er voorgaande jaren nog al wat blessures, met name snijwonden en kneuzingen, dit jaar hoefde de EHBO gelukkig maar drie keer in actie te komen. Tot 3 ronden voor het eind verliep het toernooi vlekkeloos. Vanaf dat moment begon het te regenen en liep de temperatuur snel terug. Gelukkig konden alle wedstrijden worden uitgespeeld en rond half 4 konden de prijzen worden uitgereikt. Sporting Delta en KCC Heijbeko waren de grote winnaars van deze dag. In de seniorenpoules sleepten zij de meeste prijzen in de wacht. Bij de A's was het DKB dat in iedere poule met een prijs naar huis ging. De teams en de organisatie konden ondanks de regen terugzien op een geslaagde en sportieve dag.

De organisatie wil graag alle deelnemers, scheidsrechters maar ook zeker de sponsoren bedanken. Graag zien we iedereen volgend jaar weer terug.

Bijlagen