Activiteiten > Welpentoernooi

Tekst: Irene van Peperstraten
Foto('s): Irene van Peperstraten

Welpentoernooi

Zaterdagochtend om kwart voor 9 verzamelden we ons bij de Staver. Er gingen 15 kinderen mee, zowel van de F1, de F2, alsook E-tjes en zelfs een mini. En natuurlijk heeel veeel ouders.
We vertrokken naar Bergen op Zoom, en kwamen daar mooi op tijd aan. Eerst natuurlijk even omkleden en daarna een plekje zoeken op de tribune. Van Jikke kreeg iedereen een spelletjes kaart en een flesje water, ook waren er snoepjes voor iedereen.
De F1 mocht al in de eerste ronde een wedstrijd spelen en in ronde 2 was ook de F2 aan de beurt. De teams zaten allebei in een andere poule. Tussen de wedstrijden door konden de kinderen allerlei leuke spelletjes doen, waar nog een prijsje mee te verdienen was ook. Ook gingen we regelmatig bij elkaars wedstrijden kijken om elkaar aan te moedigen.
De F2 speelde goed, maar verloor de wedstrijden vaak op het aantal gescoorde strafworpen, die meetelde voor de eindstand. De F1 daarentegen speelde zo goed dat zij alle wedstrijden wonnen en dus aan het eind van de dag mee mochten doen aan de strafworpenronde. Er werd goed gescoord, maar dat was niet voldoende, want de winnaar van een ander poule scoorde nog meer doelpunten
We gingen dus naar huis met een beker voor de 1e plaats in de poule voor de F1, goed hè!! En Babet had met de spelletjes zo goed gescoord dat zij ook daarvoor nog een prijs ontving. Daarnaast was er voor iedereen een kleinigheidje.
Al met al hebben we, zoals eigenlijk elk jaar bij de Scheldevogels, een heel leuk toernooi gehad. Kijk maar eens bij de foto's, dan kunnen jullie ook zien hoe gezellig het was.