Activiteiten > Schoolkorfbaltoernooi

Tekst: Marjon Tieleman
Foto('s): Marianna Nobel

35ste Hans Meijer Advies schoolkorfbaltoernooi

Woensdag 21 september werd voor de 35ste keer het schoolkorfbaltoernooi georganiseerd door korfbalvereniging Good Luck. Dit jaar voor het eerst gesponsord door Hans Meijer Advies uit Middelharnis. Vele vrijwilligers waren al weken bezig met de voorbereidingen om er weer een geweldige middag van te maken. Zelfs het weer liet ons dit keer niet in de steek. Het was weliswaar geen zonovergoten dag, maar er stond niet veel wind en met maar 3 regendruppels had de organisatie niet te klagen.

Bijna 500 kinderen van 8 verschillende basisscholen uit de regio hadden er weer zin in. De leerkrachten hadden weer goed hun best gedaan om de kinderen kennis te laten maken met de korfbalsport. Dit was goed te zien in de uitslagen, want er werd flink gescoord. Geweldig om te zien hoe kinderen hun best doen om de bal in de korf te krijgen. Ook het publiek was in grote getale aanwezig. Vele vaders, moeders, oma's, opa's en andere bekenden kwamen de kinderen aanmoedigen. Het was een drukte van jewelste op het complex aan de Oostplaatseweg.

Na een hele spannende middag waarbij de scholen een aantal wedstrijdjes van 20 minuten speeldden, kwam het spannendste van de hele dag, de uitslag.

In iedere poule waren 2 bekers te vergeven. Voor de 1ste en voor de 2de plaats. Nadat de jury klaar was met rekenen kwam dhr. Hans Meijer de bekers uitreiken.

Poule A:

Poule I:
1ste Dalton
2de school met de Bijbel 2

Na de prijsuitreiking konden de kinderen en hun supporters weer naar huis. De vrijwilligers konden aan de slag om het terrein weer terug in oude staat te brengen. Na een gezamelijke maaltijd, gesponsord door Happen bij Kruik, Gingen ook deze mensen moe maar voldaan naar huis. Op naar het schoolkorfbaltoernooi van 2012.

Korfbalvereniging Good Luck wil alle deelnemende scholen, de vrijwilligers en de sponsors hartelijk bedanken om deze geweldige middag mogelijk te maken.

Als u het leuk vindt kennis te komen maken met de korfbalsport, kom dan een keertje kijken op ons mooie complex aan de Oostplaatseweg in Middelharnis.