Activiteiten > Schoolkorfbaltoernooi

Tekst: Sharony Kransse
Foto('s): Marianna Nobel

Schoolkorfbaltoernooi

Woensdag 19 september j.l. werd voor de 36ste keer het schoolkorfbaltoernooi georganiseerd door korfbalvereniging Good Luck. Dit jaar werd het toernooi wederom gesponsord door Hans Meijer Advies uit Middelharnis.

Het leek even een koude en regenachtige dag te worden, maar het weer liet ons niet in de steek! Zoals altijd stond er een harde wind op de Oosteplaatseweg, maar dit stond het spelen van een leuk spelletje korfbal niet in de weg!

Ongeveer 400 kinderen van verschillende basisscholen uit Middelharnis en omstreken namen deel aan het toernooi. Tijdens de wedstrijden werd er fanatiek gespeeld door alle kinderen. Naast enkele schaafwonden en kneuzingen door vooral het kunstgrasveld vielen er gelukkig geen gewonden.

De kinderen deden ook hun best om andere teams van hun eigen school aan te moedigen en hadden allerlei mascottes en spandoeken meegenomen. Ook was er veel ander publiek aanwezig.

Na een leuke en vooral spannende middag vond rond 17.00u de prijsuitreiking plaats. In de meeste poules werden er twee prijzen weggegeven. Hier volgt de uitslag. Dhr Hans Meijer was aanwezig bij de prijsuitreiking en heeft de mooie bekers weggeven!

Voorafgaand aan het schoolkorfbaltoernooi, maar ook tijdens en naderhand zijn er altijd vele vrijwilligers nodig. Even leek het er dit jaar op dat het toernooi geen doorgang kon vinden door een tekort aan scheidsrechters. Gelukkig werden er op het laatste moment nog een heel aantal mensen bereid gevonden om te fluiten! Ook andere vrijwilligers verrichten vele diensten om dit toernooi mogelijk te maken. Samen genoten zij aan het einde van de dag van een heerlijk 'patatje met' gesponsord door Happen bij Kruik.

Scheidsrechters en natuurlijk alle andere vrijwilligers bedankt namens Korfbal vereniging Good Luck.

Hopelijk zijn wij volgend jaar wederom in staat om (het dan 37ste ) schoolkorfbaltoernooi te organiseren! Tot volgend jaar!

Bijlagen