Activiteiten > Koppelschottoernooi

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Kim Winkels

Visser Meubelen Koppelschottoernooi 2013

Op dinsdag 4 en vrijdag 7 juni vond het jaarlijkse koppelschottoernooi weer plaats. Net als vorige jaren was Visser Meubelen uit Sommelsdijk weer onze hoofdsponsor. Het koppelschottoernooi is een open toernooi, wat wil zeggen dat het niet alleen voor leden toegankelijk is. Hierdoor konden betrokken, supporters, oud-leden en bekenden of ouders ook mee doen.

Na enkele regenachtige jaren zat het weer deze mee. Met een deelnemersveld van ongeveer zestig personen kon het toernooi van start gaan. Er werd wederom gespeeld met een topleague en een sub league, beiden bestaande uit twee poules.

Op dinsdagavond werd per koppel 3 a 4 wedstrijden afgewerkt. Aan het eind van de avond was nog niets beslist, in bijna alle poules was het nog buitengewoon spannend. Op vrijdag zou bepaald gaan worden welke koppels de kruisfinale zouden bereiken. Na een spannende tweede avond waren de kruisfinales bekend. In de Topleague wisten Arnold Jansen & Melanie van der Valk hun bloedstollende halve finale te winnen van Ben Vis & Yorick Huizer. In de andere halve finale waren Hans Peterse & Liesbeth Los te sterk voor Jeroen Kars & Samantha de Vos. In de Subleague wisten Shari Adam & Robert Kamerling de finale te bereiken door winst op Peter van der Valk & Gerard Jansen. De andere finalisten waren Manon Zwanenburg & Samantha Vroegindeweij, zij wonnen van Wirla Farias & Rianne Tiggelman.

Eerst werd begonnen met de finale van de subleague. Hierin kwamen Manon Zwanenburg & Samantha Vroegindeweij op ruime voorsprong, Shari Adam & Robert Kamerling kwamen nog goed terug, maar eerstgenoemden wonnen de Subleague!

In de Topleague was de finale minder spannend dan gedacht. Hans Peterse & Liesbeth Los hadden het vizier niet scherp genoeg, hun tegenstanders Arnold Jansen en Melanie van der Valk waren dat echter wel, en waren daarom de terechte winnaars van de Topleague.

Opmerkelijk genoeg wisten Arnold en Melanie ook het euroschieten (scoren van zover mogelijke afstand) te winnen in hun categorie. Bij de subleague werd dit gewonnen door Kees Anemaat en Mandy Krijger.

De aanmoedigingsprijs was dit jaar voor Tim Vreeker en Wouter van Vugt, waarbij de resultaten door verschillende externe factoren uitbleven. Zij mogen het volgend jaar kosteloos opnieuw proberen.

Het koppelschottoernooi werd afgesloten met een gezellig buffet en het bleef nog lang onrustig op de Oostplaatseweg.

De organisatie kijkt terug op een geslaagd toernooi en wil een ieder bedanken voor zijn of haar deelname. Ook de sponsors willen we bedanken voor het mede mogelijk maken van het toernooi. Naast de hoofdsponsor Visser Meubelen werden er velden gesponsord door: Wijnkoperij van Eesteren, G-O Beauty, Kapsalon Krijger, Astrid Waveshop, WEA Deltaland en Vrienden van Ajax.

We hopen een ieder weer te zien bij het koppelschottoernooi 2014!

De organisatie,

Kim Noteboom, Marco Kransse, Petra van der Valk, Arno Doornhein en Gijsbert Gille