Activiteiten > Open koppelschottoernooi

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Marco Kransse

Open Dames en Herenkapsalon Krijger koppelschottoernooi 2014

Afgelopen dinsdag en donderdag vond het koppelschottoernooi 2014 plaats. Hoofdsponsor was Dames en Herenkapsalon Krijger, die verbonden werd met de naam van het toernooi. Er werd op dinsdag gespeeld in twee Topleague poules en drie subleague poules, verdeeld over acht velden. De velden werden gesponsord door De vrienden van Ajax, WEA, GO Beauty, Dames en Herenkapsalon Krijger, Renault Koese, Astrid Waveshop en W.P. van Winssen.

Ten opzichte van vorig jaar werden er kortere, maar wel meer wedstrijden gespeeld. Na het voltooien van de poulewedstrijden zat het programma er voor dinsdag alweer op en werd op donderdag gespeeld in een winnaars en verliezersronde voor zowel Top als Subleague. In de kruisfinales kwamen in de topleague uiteindelijk terecht Britt Kievit & Ingmar Adam, Hans Peterse & Arno Doornhein, Nadine Bom & Frederique Abbas en Arnold Jansen & Djoell Hullegie. Na twee zinderende halve finales werd de finale gespeeld tussen Britt Kievit & Ingmar Adam en Hans Peterse & Arno Doornhein. Laatst genoemden waren in de finale net wat beter in vorm en mochten zich winnaar noemen van de editie 2014. In de kruisfinales in de subleague speelde Wilma de Valk & Saskia Ruissen, Edwin Ploeg & Jara Anemaat, Daisy Vroegindeweij & Samantha Vroegindeweij en Peter Krouwel & Christian Nagtegaal. Uiteindelijk wisten Edwin Ploeg & Jara Anemaat en Daisy Vroegindeweij & Samantha Vroegindeweij de finale te behalen, welke gewonnen werd door laatste genoemden. De nummer laatst in de subleague waren Gerrie Zwanenburg & Edith Anemaat. Zij wonnen de aanmoedigingsprijs.

Ook werd het jaarlijkse euroschieten weer gehouden. Het kwam even langzaam op gang, maar uiteindelijk was er veel belangstelling. Jeroen Kars was het scherps en won bij de heren korfballers, wellicht moet hij zijn tactiek voor de competitie ook eens aanpassen. Bij de dames in de topleague won net als vorig jaar Melani van der Valk, heren subleague werd gewonnen door Jan van Oudenaren en bij de dames door Jara Anemaat. Verder kwam het BOB campagne team ook nog langs deze avond, die spelletjes organiseerde en een quiz hielden.

De organisatie kijkt terug op een geslaagd toernooi en hoopt een ieder terug te zien voor de editie 2015.

Petra van der Valk, Kim Winkels, Arno Doornhein, Marco Kransse en Gijsbert Gille.