Activiteiten > Districtswelpendag

Datum: 1 november 2014
Tekst: Britt Kievit
Foto('s): Britt Kievit

Districtswelpendag 2014 wederom groot succes!

Zaterdagochtend 1 november stonden Milan, Sem, Max, Evi, Lieke, Mees en Brent om 8.45 uur klaar voor vertrek bij de Staver. Wat hadden ze reuze zin in het toernooi bij K.V. Scheldevogels. De dag kon sowieso niet meer stuk want Mees had zojuist een broertje gekregen en Frederique was jarig en is 16 jaar geworden! Bij aankomst werd duidelijk dat Good Luck niet de enige jeugdploeg was die stond te popelen om deel te nemen aan het toernooi. Nog 23 ploegen stonden klaar en daarnaast nog vele kangoeroes.

De wedstrijden op het toernooi werden gespeeld volgens de regels van het monokorfbal, waarbij ieder team uit 4 spelers bestond. Een wedstrijd bestond uit 5 minuten speeltijd, 3 minuten strafworpen en nog 5 minuten speeltijd. De gemaakte strafworpen telde mee als wedstrijddoelpunten.

De tegenstanders van dit toernooi waren Tjoba en Seolto. Tegen beide tegenstanders werd er twee keer een wedstrijd gespeeld. In de wedstrijdjes was duidelijk te zien dat de tegenstander door hun lengte makkelijker de bal rond speelde en daarnaast meer ervaring hadden met het korfbalspelletje. Achteraf blijkt ook dat beide tegenstanders 1e/2e klasse spelen in de competitie, wat het verschil verklaard. Desondanks waren het leuke wedstrijdjes waarvan we zelfs 1 wedstrijd gelijk hebben gespeeld. Geheel niet onbelangrijk heeft Brent zijn eerste korfbalminuten gemaakt in een wedstrijd. Met veel plezier deed hij mee en rende zo hard hij kon.

De districtswelpendag bestond uit een toernooi, met daarnaast een spelcircuit. Bij de spelletjes waren medailles te verdienen voor de drie kinderen per leeftijdscategorie die de meesten punten scoorde. Tijdens de prijsuitreiking werd duidelijk dat Good Luck ook in de prijzen was gevallen. Max heeft de derde plek gewonnen in de leeftijdscategorie 7 jaar en ouder. Vol trots haalde hij zijn medaille op bij de voorzitter.

Na de prijsuitreiking was het tijd om naar huis te gaan. Moe, maar voldaan arriveerde we weer rond 16.00 uur in Middelharnis en ging iedereen snel naar huis om lekker uit te rusten van de geweldige districtswelpendag. Tot volgend jaar!