Maatregelen COVID-19 bij KV Good Luck

FAQ Corona

Vanaf zaterdag 13 november zijn er aangescherpte maatregelen ingevoerd. Voor het deelnemen aan trainingen en/of wedstrijden voor 18 jaar en ouder in binnensportaccommodaties is het coronatoegangsbewijs (CTB), oftewel de QR-code verplicht.

Daarnaast blijven de basisregels blijven onverminderd van belang, ook als je al gevaccineerd bent. De basisregel '1,5 meter afstand houden' is van toepassing daar waar er geen CTB van toepassing is.

Hier vind je de actuele informatie die uitgaat van de per 13 november geldende maatregelen. Dit is een samenvatting met de belangrijkste punten uit het protocol van NOC*NSF.

De basis voor het KNKV is het protocol van NOC*NSF.

De algemene richtlijnen, gebaseerd op de landelijke maatregelen:

Vrijwilligers

Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig moeten zijn hoeven geen CTB te tonen voor het uitoefenen van hun taak. Denk hierbij aan trainers, coaches, scheidsrechters, onderhoudsmedewerkers en alle overige vrijwilligers. Voor het betreden van de horecaruimte/kantine dient wel een CTB getoond te worden. Let op, sta je eerst als coach of scheidsrechter in het veld en je moet daarna zelf spelen dien je wel voor je wedstrijd je CTB te laten tonen.

Een ouder/begeleider van een sporter met beperking hoeft geen CTB te tonen.

Er wordt geen uitzondering gemaakt voor de mini's, daar mag een ouder niet bij de training aanwezig zijn.

Voor ouders bij jeugdteams volgen wij de tekst zoals door NOC*NSF gepubliceerd:

Wat zijn de regels als ik mijn kind naar een training of wedstrijd rijd?

In z'n algemeenheid roepen wij op om het aantal rijouders tot een minimum te beperken. Rijouders die jonge sporters vervoeren naar een wedstrijd van een uitspelend team of omdat de betrokken sportaccommodatie ver weg is gelegen van hun woonplaats (bijv. bij schaatsaccommodaties) zijn in dat geval functioneel aanwezig; zij hoeven in dat geval geen CTB te tonen.

Publiek

Er is geen publiek welkom.

Horeca/kantine

De horecavoorziening kan open tussen 06.00 en 20.00 uur. Voor het toegang krijgen tot sportkantines is vanaf 18 jaar een CTB nodig.

Controle & handhaving

Stem met de beheerder van de accommodatie af wie en op welke wijze verantwoordelijk is voor de controle op het coronatoegangsbewijs. Deze controle vindt plaats bij de ingang van de locatie.

Hier onder de regels van de SRGO, beheerder van o.a. de Staver en de Gooye.

SRGO is verplicht om de door de Rijksoverheid opgelegde coronamaatregelen uit te voeren. Dit betekent dat wij verplicht zijn te controleren op een coronatoegangsbewijs en identiteitsbewijs. Indien u deze niet kunt overleggen kunnen wij u helaas geen toegang geven tot onze locaties. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u kan zijn, echter wij zijn verplicht de maatregelen uit te voeren. Daarom vragen wij u mee te werken aan de toegangscontrole en geen discussie over de maatregelen aan te gaan met onze medewerkers. Zo kunnen zij hun werk doen en u de dienstverlening bieden die u van ons gewend bent.

Eenmalig controleren volstaat niet, er moet voorafgaand aan elke activiteit (training/wedstrijd) opnieuw gecontroleerd worden.

Auto

De rijksoverheid heeft geen beperkingen meer opgelegd aangaande het samen reizen in een auto naar uitwedstrijden en/of trainingen. Neem ook hier het gezonde verstand in acht en maak zelf de afweging wat wenselijk is.

Accommodatie

Voor onze eigen kantine bestaan dezelfde maatregelen als hierboven, dus deze mag open van 06:00 - 20:00 uur, daarna moet deze worden gesloten. Dit betekent dat op de dinsdag de Jeu de Boules geen gebruik kunnen maken van de kantine. In overleg met de jeu de boules commissie is besloten dat de dinsdagavond tijdelijk, dus zolang deze maatregel van kracht is, geen jeu de boules gespeeld kan worden omdat er geen faciliteiten geboden kunnen worden. Op de andere dagen is het wel mogelijk te jeu de boulen. Echter met die restrictie dat er iedere keer dat de kantine betreden wordt de CTB gecontroleerd dient te worden.