Ledeninfo > Vrijwilligerstaken

Een vereniging als de onze draait volledig op de inzet van haar vrijwilligers. Van scheidsrechter tot materiaalman, van schoonmaakhulp tot bestuurslid en van trainer tot kantinedienst, met elkaar zorgen we er voor dat ruim 180 leden met plezier hun sport kunnen beoefenen. Als u op de afbeelding hieronder klikt, dan komt u in het bestand "Good Luck Verenigingstructuur" en daar kunt u voor het seizoen 2022-2023 zien wie wat doet binnen onze vereniging.

De mensen in dit schema leveren het hele jaar door meerdere uren per week hun inzet. Daarnaast hebben we als vereniging vooral behoefte aan incidentele inzet van leden en ouders van jeugdleden voor met name;

We denken dat als er per gezin ieder jaar voor zo'n 10 uur inzet (2 kantinediensten, 1x schoonmaak en 1x zaalwacht) wordt geleverd, de taken eerlijk verdeeld zijn en we de vereniging goed kunnen draaien. Om deze diensten in te plannen maken we gebruik van het online progamma Inzetrooster.nl. De commissie zetten daar de benodigde diensten in, waarna u als lid of ouder van jeugdlid kunt inschrijven op een dienst die u goed uitkomt. Als bij aanvang van het seizoen dan nog niet alle diensten zijn ingevuld, dat zal de commissie vrijwilligers aanwijzen en inplannen in Inzetrooster.

Inzetrooster - Veel gestelde vragen

Handleiding Inzetrooster. Via de link onderaan deze pagina vind je de belangrijkste tips voor gebruikers.

(Problemen bij) Inloggen

Hoe kan ik mijn dienst overdragen / ruilen?

1. Vraag eerst even rond binnen het team of binnen de vereniging, als je iemand vind die jouw dienst 1-op-1 wilt overnemen is dat het makkelijkst. In dat geval ga je naar de desbetreffende dienst in jouw Inzetrooster, daar klik je op de knop "overdragen" en selecteer je vervolgens de persoon aan wie je de dienst hebt overgedragen. Als diegene de dienst vervolgens accepteert, dan verdwijnt deze uit jouw overzicht. Heb je afgesproken te ruilen, moet de ander ook zijn/haar dienst overdragen en moet jij die accepteren.
  2. Heb je niemand kunnen vinden, dan is er de mogelijkheid een algemeen verzoek te versturen vanuit Inzetrooster. Je gaat naar de desbetreffende dienst, klikt op overdragen en je hebt hier de optie om 20 willekeurige personen een overname verzoek te sturen. Omschrijf waarom je de dienst niet kan doen en of je in de gelegenheid bent om eventueel een dienst van de ander over te nemen. Er wordt een mail verstuurd naar 20 leden en die hebben de kans om jouw dienst over te nemen. Je blijft zélf verantwoordelijk voor je dienst tot dat deze is overgenomen.
  3. Het kan zijn dat je niemand gevonden hebt óf dat kort voor dat je dienst gepland staat je toch moet afzeggen door bijzondere omstandigheden. Als dit minder als 4 dagen is, dan kan je de dienst niet meer via het systeem overdragen maar moet je de commissie informeren omdat dit tot problemen kan leiden. Stuur een mail naar de commissie (zie contactgegevens hieronder) en als je van hen akkoord hebt gekregen om je af te melden, kan je in Inzetrooster op de button afmelden klikken.

Help, waar kan ik met mijn vragen over Inzetrooster terecht?

Heeft de korte uitleg op onze website jou helaas niet geholpen. Is je vraag hier boven nog niet beantwoord. Op de website van Inzetrooster vind je nog heel veel informatie. Gebruik hiervoor de link onderaan deze pagina. Zijn je vragen nog steeds niet beantwoord en heb je hulp nodig? Stuur een mail naar vrijwilligers@kvgoodluck.nl.

Bijlagen