Nieuws > Steunmijnclub.nl

9 november 2010, 12:48

Als je een aankoop bij een webwinkel via www.steunmijnclub.nl laat verlopen gaat er ongeveer 5% van het bedrag van de aankoop naar je sportclub die je van te voren aan kan geven. Dit geldt voor aankopen bij Wehkamp, bol.com, bigdennis en nog veel meer bedrijven. Steun de club!

Hoe werkt het precies en wie betaalt het sponsorgeld aan de clubs?

Omdat webwinkels graag gevonden willen worden, zijn zij bereid een bepaald bedrag of percentage aan commissie over de gesloten aankopen te betalen aan websites die mensen hier naartoe geleiden. Het percentage of het bedrag aan commissie dat wordt uitbetaald, verschilt per webshop en soms zelfs per artikelgroep. Het varieert tussen de 2,5 en 10 procent en zal gemiddeld uitkomen op ongeveer 5 %. Als via onze site aankopen worden gedaan, krijgen wij daar een bedrag aan commissie over. 75% van de behaalde commissie zal rechtstreeks worden overgemaakt aan de clubs. De overige 25% is bestemd voor het betalen van de kosten van de ontwikkeling en onderhoud van de website, de servers en de hosting, de personeelskosten etc. Daarnaast willen wij graag een bedrag besteden aan acties waarvan de opbrengst uiteindelijk weer bij de clubs terecht komt. Denk hierbij aan sponsorshirts, ballenakties, reclameborden etc.

Om te weten aan welke club een bijeen gespaarde commissie moet worden overgemaakt, moet alvorens kan worden begonnen met shoppen, ons altijd eerst een club worden gekozen. Wij zullen er voor zorgdragen dat het sponsorbedrag bij de juiste club terecht komt. Nadat een club is geselecteerd, kan indien dit aan de orde is, een favoriet team uit een lijstje worden gekozen of een team worden toegevoegd als deze nog ontbreekt. Dit is een extra optie waarmee een club een onderlinge competitie kan opzetten. Aan de linkerzijde van de site staan diverse sporten genoemd. Als een sport is gekozen, zal een verzameling van icoontjes van webshops die artikelen verkopen met betrekking tot deze sport op het scherm verschijnen. Als wordt gekozen voor "Algemeen", staan alle op de site aanwezige webshops op een rijtje. Wanneer het artikelen betreft anders dan sportspullen, kan worden gekozen voor categorie. Onder deze knop zit een lijst met zeer uiteenlopende koopgroepen. Het is dus mogelijk om door het kopen van sportspullen een club te sponsoren maar ook bijvoorbeeld door boeken van een vakantiereis. Nadat op het icoontje van de webshop is geklikt, zal het nummer van de gekozen club en de omschrijving van het gekozen team naar de webwinkel worden gezonden. Na de koop krijgen wij een berichtje van de webwinkel met daarin het nummer van de gekozen club, de naam van het team en het bedrag aan commissie over de aankoop.