Nieuws > Instructie verantwoord alcohol schenken (IVA)

9 februari 2011, 12:51

Omdat er in de wet verplicht is dat er altijd een barvrijwilliger aanwezig is die een instructie verantwoord alcohol schenken (IVA) heeft gevolgd en omdat er tijdens de Algemene Ledenvergadering naar gevraagd is, hierbij de link naar de website van het KNKV waar je informatie kan vinden die een potentiele barvrijwilliger moet weten. Nadat de informatie is gelezen kan ook online de kennis getoetst worden door middel van een test van 20 vragen. Als je de test goed maakt, kan je na afloop van de test gelijk een IVA certificaat krijgen en printen. Deze moet je bij je hebben als je barvrijwilliger bent of je kan deze in een map achter de bar stoppen waarin alle IVA certificaten bewaard worden. Iedereen die nog geen IVA certificaat heeft en ook wel eens bardienst doet, vul de test in, print je certificaat en geef een kopie af in de kantine. Alvast bedankt.