Wedstrijden > Oranje Wit 8 - Good Luck 3

Datum: 22 november 2014
Tekst: Maarten Kreeft

Oranje Wit 2 tegen Good Luck 3

Zoals het gezegde gaat, beter één vogel in de hand, dan geen hand. Zo ook zou Good Luck 3 niet met het voltallige team starten tegen Oranje wit 2, of was het, het eerste?

Thea had geen zin, die wilde wel eens een keer kunnen uitslapen, geheel terecht, de wedstrijd zou al om 17:00 in Dordrecht starten.

Helaas was Clarinda ook verhinderd, zij moest onverwachts, bij de politie, aangifte van een poging tot inbraak gaan doen. Ze was net thuisgekomen van haar werk, toen ze achter het huis een ladder tegen de muur zag staan. Ze is nog achter de daders aangerend. Het betrof 1 blanke man die droeg een grote rode jas met hoofddeksel, de twee anderen waren donker. Die met de rode jas liep niet zo snel, dus hadden ze hem op een paard gezet. Via de daken zijn ze ontkomen. Gelukkig hebben ze alleen een wortel bij Clarinda gestolen, maar ze riepen dat ze nog terug zouden komen, dus graag allen, kijk naar deze onverlaten uit. De blanke man riep nog, dag hoor. De brutaliteit. ( Dank aan Clarinda voor deze info.)

Iedereen was lekker op tijd en Yvette had dit keer niets vergeten, ze had zelfs haar rokje bij. Kei goed Yvette. Gijs was wel zijn wedstrijd broekje vergeten, Laura had het niet ingepakt tsss, maar gelukkig kwam hij daar pas achter toen we al halverwege op weg waren naar Dordt, dus daar geen vertraging. Ik heb nog nooit zo’n bijzondere wissel gezien. Ook de tribune was erg enthousiast, juichen, fluiten en menig fjietfliew werden ze toegeroepen, zeker toen Harm, an publiek in de zaal, zijn wedstrijd broek met de trainings broek van Gijs wisselde. Eerlijk gezegd vulde Gijs met zijn billen het broekje iets beter, Harm zijn benen waren meer in trek bij het publiek.

Onze trouwste fans waren dit keer wederom mee, echter na goed een kwartier gereden te hebben, moest ze plassen, een noodstop was nodig. Kim had gelijk een goede warming up, Elin goed optillen zodat ze zonder wc in een weiland kon plassen. Gelukkig had Kim oude schoenen aan, want die vlekken gaan er altijd moeilijk uit.

Leonie maakte het team compleet, samen met haar zus Kim zaten ze in de auto, Kim die vanuit haar werk altijd het goede voorbeeld geeft, zat zo te kletsen met haar zus dat ze maar drie keer door rood gereden zijn, de auto’s die volgden, een spannend avontuur bezorgden, tegenwoordig is uitdeuken van auto’s een fluitje van een cent dus helemaal niet erg. Toen Elin, haar tante vriendelijk verzocht nu toch iets beter op de weg te letten ging het een stuk beter.

Zelf had ik een bekende Nederlander in de auto, althans dat dacht ik, Yvette lijkt naar mij mening en naar de mening van menig pappa op haar werk ( gehoord uit betrouwbare bron), op Jennifer Hofman. Helaas loenst Jennifer Hofman niet zo schattig als Yvette, maar als ze haar best doet komt dat nog wel goed.

Na zo’n inspannende wedstrijd als den deze, is het zeer belangrijk dat alle voedingsstoffen, glucose, mineralen en de vochthuishouding weer snel op pijl zijn. Zaak is een zo gebalanceerd mogelijk dinner te kiezen. Al gauw waren we er uit. Nadat iedereen zijn menu had besteld, ik had een Big Tasty menu, leek het ons een goed idee om de aanbieding van de dag erbij te nemen. Pittige kipballetjes, in eerste instantie begreep ik niet zo goed wat er pittig was aan deze balletjes, echter toen ik een paar uren later op de wc zat, kwam het tot mij. Ze waren pittig lastig weer uit te...

Dat de ster speler er dit keer wel bij was, was over duidelijk. Ik heb er maar 7 doorgelaten en 3 strafballen veroorzaakt, dus daar lag het niet aan. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Maert V. heeft nog nooit zo strak geplaatst. Wel zijn we er achter gekomen dat Maert V. een ernstige vorm van kleuren blindheid heeft. Oranje- Wit en Rood-Wit zijn ook niet makkelijk uit elkaar te houden. Alle ballen die hij gooide, werden nog nooit zo goed door hem, bij de tegenstander in de handen geplaatst. Achteraf kreeg hij zelf nog wat te drinken aangeboden van de tegenstander, hij mocht ook met ze mee douchen, maar dat kwam denk ik omdat hij de hele tijd onder de paal, pal tegen zijn heer aan stond te schuren, jammer dat hij geen oog had voor de bal, maar hij heeft wel goede vrienden gemaakt.

Iedereen heeft weer kei goed zijn best gedaan, Harm had zelfs mandarijnen mee genomen en Anouschka een flesje water. Jammer was wel dat dit flesje al drie weken in haar tas had gezeten, maar daar ga je alleen maar harder van lopen dus tactisch een meesterlijke zet. Daniel was weer als van ouds op schot, hij staat op het punt het vierde te evenaren, hij heeft de persoonlijke nul weten te handhaven, heel knap. Jammer dat de rest van het team wel gescoord heeft. Daar hebben we het aardig op laten liggen.

De volgende wedstrijd is een soort van thuiswedstrijd in de Gooije tegen Eureka. Hopelijk is iedereen dan weer net zo scherp.