Wedstrijden > Ventura Sport 1 - Good Luck 1

Datum: 29 november 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint eerste helft van Ventura Sport

Zaterdag 29 november was Good Luck te gast in Strijen, waar het in de mini-sporthal moest opnemen tegen Ventura Sport. De kop zegt al genoeg, de wedstrijd werd verloren, maar weer was Good Luck in de eerste helft de opponent de baas. In de zaal is dat voor de derde keer het geval geweest. Handig voor de komende tegenstanders, Good Luck is in de tweede helft te pakken, ook al kijk je tegen een achterstand aan. Na 20 minuten was het 2-7, waarbij beide ploegen ook nog de nodige opgelegde kansen misten. In de rebound lieten twee heren van Ventura Sport constant prachtige smashes en blocks zien, alleen bij korfbal mag je geen slaande beweging naar de bal maken. In de rust is de arbiter hierop geattendeerd, maar die zag een zwaaiende beweging van een arm niet als slaan naar de bal. Vier minuten voor rust werd Ventura door ongeconcentreerd spel van Good Luck in een flow gebracht en kwam terug tot 5-7.

In de tweede helft scoorden beide ploegen om en om, maar op een cruciaal moment ging de arbiter behoorlijk in de fout. Een spelhervatting werd ingefloten en daaruit scoorde een heer van de Strijenaren direct. Helaas had Good Luck de hele wedstrijd al te maken met wat blessures, waardoor Jeroen Kars en Arnold Jansen de wedstrijd niet 100% fit konden uitspelen. Ventura Sport nam met fraaie afstandschoten de leiding en begon 5 minuten voor tijd bij een 16-14 stand met vlijmscherpe afstandschoten te schieten, eindstand daardoor geflatteerd, 21-14, maar wel terecht! Komende week zal het thuis tegen Ado ook erg lastig worden!