Wedstrijden > Good Luck 1 - ADO 1

Datum: 6 december 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck pakt twee punten van Ado

Zaterdag 6 december was titelkandidaat Ado uit 's Gravendeel te gast in Middelharnis. De nummer 2 van de ranglijst is met koploper Vlaardingen in de race voor promotie naar de tweede klasse. Bij Good Luck speelde Djoel Hullegie zijn 100e wedstrijd in het eerste. De korfballers uit Middelharnis openden de score en vervolgens scoorden beide ploegen om en om, totdat Good Luck bij 5-3 een gaatje sloeg halverwege de eerste helft. Good Luck speelde gedisciplineerd en liep langzaam verder uit. Ado had geen antwoord en ging wat geforceerd spelen en een heer liet ook duidelijk zijn frustratie zien. De uitstekend leidende arbiter Nol ging hier adequaat mee om. Net voor rust maakte Good Luck het gat nog wat groter, zodat er met een 11-5 voorsprong aan de tweede helft begonnen kon worden.

In die tweede helft was het spelbeeld in het begin niet veel anders. Na 10 minuten trof Ado met een aantal mooie afstandschoten doel en kwam terug tot 13-9. Echter, Good Luck had door dat een doelpunt op dat moment van groot belang was en scoorde die ook. Het vervolg werd tactisch uitstekend uitgespeeld en doordat de hele ploeg zich aan de vooraf gemaakte afspraken hield en de focus vast hield werd de wedstrijd overtuigend en terecht met 17-12 gewonnen. In deze poule lijkt alleen koploper Vlaardingen er met kop en schouders uit te steken en alle andere ploegen van elkaar te kunnen winnen. Komende zaterdag thuis tegen Triade wordt dus weer een lastige pot.