Wedstrijden > Good Luck 1 - Triade 1

Datum: 13 december 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck heeft moeite met Triade

Zaterdag 13 december speelde Good Luck de laatste thuiswedstrijd van het jaar. Triade uit Nieuwpoort/Langerak was te gast, die al een paar verrassende uitslagen had laten zien in de poule waar elke ploeg van elkaar wint en verliest. Bij het voorstellen van beide ploegen werd ook het ploegje van de week, Good Luck E, in de schijnwerpers gezet. Een jonge ploeg die nu in de middenmoot speelt en Good Luck 1 de hele wedstrijd super goed en fanatiek heeft aangemoedigd.

Het eerste kwartier was voor de korfballers uit Middelharnis, maar na 16 minuten, bij 5-2 gaf Triade gas. Good Luck gaf verdedigend te weinig druk en de gasten maakten het van afstand op fraaie wijze af. Hierdoor blies de prima leidende arbiter bij 5-9 af om te gaan rusten.

De opdracht in de tweede helft bij iedereen was duidelijk, meer druk op het schot en vooral rond de korfzone, want Triade gooide elke bal omhoog, of er nu wel of geen rebound stond en of ze wel of geen fysieke druk hadden. Verdedigend wierp dit zijn vruchten wel af en het verschil werd moeizaam teruggebracht naar 3 punten, 9-12. Good Luck had, in tegenstelling tot vorige week, veel moeite met de afronding. Triade was ervaren genoeg om het gat niet kleiner te laten worden en scoorde de 9-13 en 9-14. De drie wissels bij Good Luck brachten wat nieuwe aanvallende impulsen en de 10-14, maar weer was de ervaring bij de gasten voldoende om de terecht overwinning van Triade veilig te stellen, 10-16. Komende zaterdag is Good Luck te gast bij de ongeslagen koploper Vlaardingen. Daar zal sterspeler Jeroen de Kruif "onschadelijk" worden gemaakt, zodat Good Luck daar de eerste punten van Vlaardingen zal afsnoepen!