Wedstrijden > Merwede 7 - Good Luck 3

Datum: 12 december 2014
Tekst: Maarten Kreeft

Gezelligheid kent geen tijd

Alle vier mijn trouwe lezers maakten zich zorgen waarom er recent geen wedstrijd verslag was. De reden is een uiterst betrouwbare. Ik was het wachtwoord van mijn computer kwijt. Het voordeel is wel dat ik nu weet ik waarom het een wachtwoord heet. Nadat ik de knop 'wachtwoord vergeten' had ingeklickt, moest ik heeeeeel lang wachten tot ik mijn wachtwoord opgestuurd kreeg.

Gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten als mijn team voor vertrek naar Sliedrecht. Een of andere ster speler was wat te laat. Hooguit een paar minuutjes. Het is trouwens heel normaal om een half uur te wachten op je sterspeler. Dusss.. en ik had een heel goed excuus. Ik moest de hond nog uitlaten. In eerste instantie wilde ik helemaal geen hond, maar mijn vrouw wel. Dus hebben we een compromis gesloten en hebben we nu een hond, die ik alleen 's ochtends, 's middags en 's avonds hoef uit te laten. Maar alleen in de weekenden en doordeweeks en op feestdagen. Dus goed onderhandeld zou ik zeggen. Dat heb ik van Daniel en Harm geleerd.

De reis ging zeer voorspoedig, ik kreeg een speciale plaats. Joep had de hele achterbank nodig. Hij moest toch ergens zijn DS en Smartphone neerleggen, ik mocht in de achterbak. Het lag best lekker en ik vind het toch niet fijn om naar buiten te kunnen kijken. Zeker ook omdat Daniel reed. Hij was nog niet helemaal gewend aan zijn nieuwe auto, nou ja nieuw. Het grootste gedeelte van de auto bestond uit plamuur maar door al die gaten was het wel lekker fris. Eén of andere echtgenote van Daniel, ik noem geen namen, had, één week nadat de vorige auto een apk keuring had gehad, die maar E25,000,- gekost had, deze auto een klein beetje helemaal totaal loss gereden. Gelukkig had Irene alleen maar een grote deuk in haar Ego en een gekneusde geschaafde hand.

We kwamen ruim op tijd aan bij de Toep. Nee geen spellings fout, iemand had de S van De Stoep eraf gehaald. Een klein detail waar we in eerst instantie geen aandacht aan schonken. Later nadat de wedstrijd gespeeld zou zijn, hebben we nog eens beter gekeken. Tussen de T en de O stond een r geschreven. We hadden gespeeld in Sporthal De Troep ipv De Stoep. Hetgeen onze team strategie beter verklaarde.

We hadden ruim de tijd voor een opstelling, eenmaal besloten hoe de vakken zouden zijn hebben we deze 5 seconden voor aanvang van de wedstrijd helemaal omgegooid. de Troep Tactiek, de tegenstander wist niet wat ze overkwam. Wij ook niet. Zo goed was de opstelling. Het was Thea haar beurt om te wisselen, dus toen Yvette erin kwam voor Clarinda waren de tegenstanders opnieuw helemaal van slag. Wij ook. Wederom een meesterlijke zet van de vrouwen Whats app. Ja u leest het goed, een aparte, buiten de heren om, vrouwen whatsapp. Begrijpelijk, graag willen de dames delen hoe woest aantrekkelijk de heren zijn en om over onze spectaculaire prestaties te praten, om dat nou op de algemene app te zetten. Inmiddels zijn 'wij' de heren van het derde, wel wat gewend, al die vrouwelijke aandacht. Menig vrouw raakt in katzwijm van onze aanblik. Zulke gespierde zwetende atletische lijven. Onmogelijk te negeren.

Zelden hebben wij zulke leuke tegenstanders getroffen als bij Merwede. Om een voorbeeld te noemen, zal ik het hier op noteren voordat het uit de hand escaleert. Ai telaat. Het vervolg van deze alinea is in de ongecensureerde versie te lezen in de heren whatsapp. Ja u leest het goed, een aparte, buiten de vrouwen om, heren whatsapp.

Wel waren we op weg om de prestatie van het vierde te evenaren, de nul te behouden. Daniel en ik hebben er alles aan gedaan, maar helaas Anouchka en de later ingevallen Glen hebben allebei gescoord. Maar dat ging niet expres. Het was ons bijna gelukt om de wedstrijd eerder te beëindigen, net zoals het vierde tegen dit Merwede team een aantal seizoenen terug heeft gedaan, maar helaas. Harm bleef zijn hoofd te cool en nuchter houden, daar moet nog op getraind worden. Volgende keer moeten we Petra V maar meenemen als coach. Zij schijnt veel ervaring met dit team te hebben en weet van aanpakken.

Door de gezellige sfeer in de Troep hadden we zin om na de wedstrijd lekker wat te gaan drinken in de kantine. Na het laatst eindsignaal om 21:00 zaten we allen om 21:05 in de auto. De cooling down zou plaatsvinden in ons stam restaurant. Hier worden we altijd snel geholpen. Nadat iedereen klaar was met eten, kwam Clarinda en Anouchka hun bestelling. Clarinda had een ijsje besteld, althans dat dacht ik, maar het bleek een kipwrap, die was afgekoeld. Zelf had ik een gezonde salade, bruine sla, had ik nog nooit eerder gegeten, lekker muf en slijmerig, dat ging er wel in. Als toetje een lekkere Mc flurry stroopwafel en 4 triple chocolade koeken en chocolade parfait en nog een Big Tasty large menu, maar wel met Cola light. Ik moet ook aan de calorieën denken.

Joep wilde graag het inbraak alarm van hun 'nieuwe' auto testen en had zijn Smartphone en DS in de auto laten liggen. Omdat we in het altijd veilige Dordrecht waren, is de test mislukt. Misschien heeft het er ook mee te maken dat de auto, euhm niet zo inbraak gevoelig voorkomen heeft.

De weg terug ging voorspoedig, we hadden nu wind mee dus mochten we ook de snelweg op. Aangezien ik altijd zo gezellig ben, mocht ik vanaf Nieuwe-Tonge terug naar de Staver lopen.

Naar aanleiding van deze sportieve wedstrijd en de geest van deze tijd sluit ik af met, voor allen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar en boven alles, vrede op aarde en in het voornaamste voor de korfballers in de sporthal de Troep. Dat kunnen ze wel gebruiken, anders wij wel.

Tot 10 januari 2015, dan staat Nieuwerkerk aan Den IJssel op het programma.