Wedstrijden > Vlaardingen 1 - Good Luck 1

Datum: 20 december 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest met opgeheven hoofd van koploper

Zaterdag 20 december speelde Good Luck de laatste wedstrijd van 2014 in en tegen de nog ongeslagen koploper Vlaardingen. Gezien de andere uitslagen van de andere ploegen had Good Luck niet de illusie om hier met de punten vandaan te gaan, maar de punten zouden sowieso niet cadeau worden gedaan. Dit bleek ook wel in het eerste kwartier toen de strijd gelijk op ging tot 5-4. De laatste 12 minuten verslapte de verdedigende focus wat, waardoor Vlaardingen via een aantal mooie afstandschoten uitliep tot een 12-5 ruststand.

In de rust werden de aanvallende, maar ook verdedigende afspraken, op een rij gezet en is afgesproken dat we op die wijze zouden gaan spelen. Dit had het gewenste resultaat. Vlaardingen had mentaal wat moeite en Good Luck kroop dichterbij tot 16-13. Over het algemeen floot de arbiter een prima pot. Jammer dat hij verdedigd schieten bij de korfballers uit Vlaardingen niet affloot en vergelijkbare situaties aan de zijde van Good Luck wel. Dit was in de laatste 5 minuten zeker wel van belang en had er een klein stuntje in kunnen zitten. Helaas was dit niet het geval, eindstand 18-14. Good Luck won de tweede helft met 6-9 en kan met opgeheven hoofd twee weken vakantie gaan vieren. Op 10 januari hervat de ploeg uit Middelharnis de competitie weer.