Wedstrijden > Good Luck 3 - Gemini 4

Datum: 10 januari 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Een goed begin is het halve werk

Zoals het gezegde gaat, een goed begin is het halve werk. Vandaar waarschijnlijk ook het vroege begin van de wedstrijd. We hoefden pas om kwart over negen in de Gooye te zijn, dus dat viel mee. Dit zure werd zoeter toen ik mijzelf herinnerde waar de tegenstander vandaan moest komen. Gemini komt uit Gouda. Die moesten om kwart over acht vanuit Gouda vertrekken. Zoals ik al zei een goed begin is het halve werk.

De eerste wedstrijd voor het derde na de winter stop en in het nieuwe jaar. Zoals de ster speler beaamt, was ik iets later, ik was ruim op tijd vertrokken van huis en ik hoefde niet ver te fietsen. Het was voor mij een thuis wedstrijd. Klein min puntje, er stond een klein beetje wind, windkracht 12. De reis die in 5 minuten met de fiets afgelegd kan worden was er nu een van 25 minuten. Omdat ik bijzonder atletisch ben was dit een fluitje van een cent. Ik was goed in VORM. Terwijl ik dit type, ben ik nog aan het uithijgen. Het zou verboden moeten worden.

Nog meer goeds zou ons toekomen, de zaalwachten van deze wedstrijd. Ingrid en Andre. Om Andre zo vroeg op de ochtend te zien, daar knapt geen korfbal team van op. Gelukkig was Andre te lui, of hij had geen zin en hij had nog spierpijn van een of ander boompje wat hij had omgezaagd. Gelukkig had hij een opLOSsing. Liesbeth. Samen met Ingrid zijn zij maar vijf keer in slaap gevallen tijdens de wedstrijd. We hebben maar tien keer de juiste stand hoeven doorschreeuwen zodat deze kon veranderd worden op het scorebord.

Thea en Clarinda, hebben in de wedstrijd geen fout gemaakt er viel geen onvertogen woord. Nog nimmer waren ze zo constant, omdat ze er beide niet bij waren, dat schilt misschien. Harm was in vorm, na de kerst en oud en nieuw heeft hij nog nooit zoveel vorm gehad. Steeds meer vorm om van te houden volgens Wirla. Een beetje dezelfde vorm als die ik heb.

Daniel deed iedereen versteld doen staan, in plaats van de bal in paniek weg te gooien hield hij hem dit keer stevig vast. Menig aanval kon hierdoor opgezet worden. Jammer was alleen wel dat hij hem niet meer afgaf en 5 minuten met de bal staan werd zelfs de scheids te veel. Maar toch is er nog een groeiende lijn zichtbaar, misschien ook omdat Daniel al geen maand meer had hardgelopen, maar toch.

Kim is dit keer niet op de vuist gegaan met haar tegenstandster, wederom een goed begin en heeft zelf een aantal keer gescoord, dat was jammer. Deze ster speler, jawel daar is hij weer. Probeert nog steeds de prestatie van het vierde te evenaren en had nul keer gescoord. Die twintig korte kansen en 9 doorloopbalen ten spijt, een top prestatie. Jammer was dat nadat Harm zijn vorm hem te zwaar werd en hij wisselde voor Brian, deze binnen 1 minuut scoorde. Helaas, tijdens de wedstrijd met zijn eigen team was hij nog zoveel belovend weinig scorend.

Anouchka en Yvette hadden het te warm en zin in de laatste oliebollen en nadat Anouchka, Yvette had getorpedeerd met een van haar ballen. Ik bedoel dus de korfbal, vonden we het wel welletjes. Wederom zijn de punten in euhm Dirksland gebleven.

Volgende week staat ZKV op het programma, ik ben benieuwd hoe hun vorm is. Als die zo veel is als onze vorm, komt het wel goed.