Wedstrijden > ZKV 2 - Good Luck 3

Datum: 17 januari 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Kleinzerigheid kent geen tijd

Het verzamelen ging als vanouds weer vloeiend, de sterspeler was ietwat verlaat, maar dit keer geheel buiten zijn schuld om. Ik zou worden opgehaald door de aanvoerder van het vierde, André wilde per se mee. Hij wilde niet wijken. Hij was nodig.

Er was helemaal geen ster speler die zich gruwelijk had geblesseerd tijdens de training, wederom buiten zijn schuld om. Tijdens een zinderend duw, wel sprong ik wel twee meter hoog en in deze vlucht was er een persoon, Dhr. Q, die niet tegen zijn verlies kon en deze sterspeler lafhartig tackelde, het lag verder helemaal niet aan mij en ik duwde de eerste keer helemaal niet hard en knijpen is toch toegestaan. Afijn. Ik was een beetje stuk. Teambuilding paintball, de dag van te voren had er ook niets mee te maken. We hadden wel gewonnen.

André zou op tijd zijn geweest ware het niet dat hij een verschrikkelijke kramp aanval kreeg. Een 10 ponder zoals hij zei. Helaas was hierna zijn wc verstopt. Het ontstoppen duurde iets langer dan verwacht, de onderbuurvrouw is spontaan verhuisd, afijn iets verlaat maar vol goede moed vertrokken we vanuit de Staver.

Maert had al in geen jaren meer gereden, dus hij bood zich onvrijwillig aan om te rijden. Eenmaal in Maert zijn auto bleek er erg veel vocht in de auto te zijn. De ruiten besloegen steeds zoals een echte fransoos betaamd. De oplossing bleek eenvoudig, Maert moest voortaan met zijn mond dicht rijden en door zijn neus gaan ademen, dat scheelde enorm. Het was helemaal niet gezellig in de auto, we hebben haast niet gelachen. Ik ben er nog schor van.

Eenmaal bij de Drenkwaard aangekomen, konden we precies nog inschieten, de dames gingen zich snel omkleden, de heren gingen als een speer... naar de bar, bier was te gortig, maar Gijs stelde een andere warming up voor. Bakkie pleur, dat ging er wel in. Om ons nog verder op te warmen zijn we om te beurt op de radiator in de bar gaan zitten, werkte perfect. Ik was lekker opgewarmd, dat betaalde zich later goed uit. Ik heb wel 5 minuten kunnen spelen voordat ik geblesseerd uit viel.

Toen ik eruit was ging het pas echt goed lopen. De tegenstander had geen schijn van kans.

Helaas heeft Daniel wel twee keer van afstand gescoord, gelukkig liep hij voor de rest als een kip zonder kop door het veld dus dat maakte veel goed.

Harm had het goed naar zijn zin, zeker onder de paal met zijn tegenstander, steeds weer waren ze in een innige omhelzing. De scheids kon het waarderen en liet lekker doorspelen, behalve als de bal voor ons was, dan kregen we hem tegen.

Yvette en Anouchka waren lekker bezig maar toen... (gecensureerd i.v.m. grof en onnodig gewelddadig taal gebruik en situaties.) de dokters gaven een goede prognose van het herstel van hun tegenstanders.

Clarinda, Gijs, Kim en Maert vonden het zo leuk in de verdediging dat ze telkens zo snel mogelijk weer terug wilde. Dat lukte goed, dus zij hadden het hartstikke naar hun zin.

Toen de scheidsrechter vrije ballen tegen ging geven wanneer er door de tegenstander een bal op één van onze voeten gegooid werd, ging het helemaal lekker. Hij was wel lekker consequent, wanneer wij dit deden kregen we hem ook tegen. Dus dat klopte verder wel.

Nadat we gedoucht en wel weer vertrokken nam Clarinda de leiding van het konvooi. Ze is maar 15 km om gereden en natuurlijk volgde wij trouw. We hebben lekker veel van de omgeving kunnen zien. Wist je dat er in de polder bij Zuidland een tuinderij Quak zit. Wat zou die verbouwen? Vast iets groens voor medicinaal gebruik.

Volgende week staat Oranje Wit op het programma. We hebben er zin an.