Wedstrijden > Good Luck 1 - NIO 1

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Hanjo van Heiningen

Good Luck verliest van zichzelf

Zaterdag 17 januari speelde Good Luck de eerste thuiswedstrijd van 2015 tegen directe concurrent NIO uit Schiebroek. De sporthal was zeer goed gevuld met supporters en met name de mini's van Good Luck moedigden, als ploegje van de week, het vlaggenschip vol enthousiasme aan.

Helaas trad Good Luck door ziekte en blessures, wel compleet, maar niet fit aan de strijd. De thuisploeg was genoodzaakt om hierdoor anders dan gewoonlijk te spelen, maar in de eerste helft werd gefocust en gedisciplineerd gespeeld, waardoor er een terechte 8-5 voorsprong bij rust op het scorebord stond.

In de tweede helft kreeg Good Luck er een tegenstander bij! Dit is niet de plaats om zijn naam te noemen, maar als dergelijke personen in het zwart wedstrijden komen leiden, kunnen ze beter gezellig thuis blijven. "Je moet blij zijn dat er een scheidsrechter is", wordt dan gezegd. NEE, liever geen scheidsrechter dan iemand die consequent fouten maakt en ondanks zijn twee meter uiterst onzeker en ongeïnteresseerd overkomt. Er zaten 100 mensen die dit hebben gezien, wij trainen twee keer per week hard om op zaterdag een prestatie neer te zetten en ondanks dat dit alles niet professioneel is, verwacht je wel leiding die op dit niveau kan fluiten. Mogelijk dat de aanwezige beoordelaar hier wat in kan sturen. Natuurlijk is een coach gefrustreerd als zijn ploeg maar 2 maal scoorde in de tweede helft. De ploeg zelf had hier een aandeel in, want er waren kansen genoeg, maar door deze arbiter is Good Luck geen moment in de gelegenheid geweest om in een flow te komen. NIO profiteerde hier van en knokte zich met een aantal fraaie afstandschoten knap terug in de wedstrijd en won de strijd met 10-14, waardoor er nu vier ploegen op 6 punten onderaan de ranglijst staan en de strijd voor handhaving aan gaan. Dan pakken we komende zaterdag Olympia uit Spijkenisse maar.