Wedstrijden > Good Luck 2 - NIO 2

Datum: 17 januari 2015
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 verrast zichzelf en tegenstander

Ook voor Good Luck 2 stond afgelopen zaterdag de eerste thuiswedstrijd van 2015 op het programma. Een hele lastige dat wel, tegenstander Nio uit Schiebroek. De laatste 3 wedstrijden tegen deze tegenstander werden allemaal erg ruim verloren. Zoals ook het eerste duel in deze zaalcompetitie, uitslag 19-6 voor Nio. Het doel was dan ook om de schade beperkt te houden en zo lang mogelijk lekker mee te ballen.

Good Luck had aardig wat vertrouwen getankt vorige week toen in de dying seconds de volle winst tegen Nexus werd binnen geharkt.
Het begin was goed en al snel werd er door de in bloedvorm verkerende Ingmar gescoord en was de voorsprong daar. Ook Nio kwam in de wedstrijd en liep toch makkelijk uit naar een 1-4 voorsprong toen opnieuw Ingmar de stand iets draaglijker maakte. Vanaf dit moment begon het beter te lopen en kregen we meer grip op hun beste dame. Zo stond er een terechte voorsprong van 7-6 op het scorebord.

In de rust werd dan ook de doelstelling iets bijgesteld want van dit Nio verliezen was niet nodig!

Gelijk na rust pakte we het tweede doelpuntje voor en was de stand 8-6. Zo ontstond er een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de rood witten toch steeds twee doelpunten voor bleven. Dit frustreerde enorm bij Nio want met de tweede plaats op de ranglijst konden zij mogelijk nog aanspraak maken op de titel.

Bij een stand van 12-10 en nog een minuut of tien op de klok was het zaak om de knock out uit te delen en de winst veilig te stellen. Dit duurde eigenlijk te lang en om het zekere voor het onzekere te kiezen werd Petra maar weer eens binnen de lijnen gebracht. Met twee doelpunten in de laatste 3 minuten bracht zij de eindstand terecht op 14-10.

Opnieuw twee punten voor een collectief sterk spelend Good Luck 2 wat nu op een stevige vierde plaats staat.

Volgende week uit naar nummer drie Olympia en als we daar ook weer dezelfde mentaliteit kunnen tonen dan gaan ook deze punten weer mee naar Menheerse.