Wedstrijden > Olympia 1 - Good Luck 1

Datum: 24 januari 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint overtuigend van Olympia

Zaterdag 24 januari was de selectie van Good Luck te gast op het prachtige complex van de nummer 3 uit klasse 3I, Olympia Spijkenisse.

De blauw-witten opende de score, maar de rood-witten volgden al snel. Olympia had in de eerste twintig minuten lange aanvallen, maar kon de kansen niet vaak verzilveren. Good Luck had in het eerste kwartier te korte aanvallen en kwam ook niet gemakkelijk tot scoren. Daarna werd er meer rust gevonden in het spel, waardoor ook de kansen benut konden worden. Beide ploegen scoorden om en om, maar de ploeg uit Middelharnis ging met een kleine voorsprong, 5-7, de rust in.

In het begin van de tweede helft maakte Good Luck met hetzelfde spel een gat van vier doelpunten. Toch toonde Olympia veerkracht en scoorde over de heren een aantal prachtige afstandschoten. Good Luck verijdelde vervolgens direct de aanval van de Spijkenissers om het gat kleiner te maken, door zelf weer te scoren. Met nog 12 minuten op de klok kwam Nadine Bom het veld in, die nog meer snelheid en gevaar bracht. Samen met Melanie van der Valk droegen zij goed bij aan de eindstand van 10-15. Een prima overwinning met een fijne arbiter in een zeer sportieve wedstrijd, zo kan het ook!!! De ploeg heeft wederom als een collectief blok gespeeld en nam hierdoor de punten terecht mee naar Middelharnis.