Wedstrijden > Eureka 2 - Good Luck 3

Datum: 5 maart 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Nee, jij dan met je paarse kuif

Laat ik beginnen met goed nieuws, de contract onderhandelingen tussen KCC en André Q zijn stuk gelopen. In eerste instantie was het nog bepalen welk whisky arrangement na de wedstrijd/training geserveerd werd, echter door mis communicatie was het voor KCC niet duidelijk geworden dat Andre niet alleen na de training-wedstrijd whisky wilde, maar ook daarvoor. Dit viel nog te bespreken, echter eerst wilde KCC een aantal keren proef trainen alvorens een definitief bod te doen. Trainen ging voortreffelijk. Ondanks dat Andre zijn schoenen was vergeten. Niets op aan te merken. Helaas werd pijnlijk duidelijk dat Andre zijn aantrekkelijkheid hem fataal zou worden. Welk vak er ook samengesteld werd, de dames die bij Andre werden opgesteld raakten in katzwijm, gooiden geen bal meer goed. Met pijn in het hart heeft KCC dan ook besloten van de transfer af te zien. Dus aankomend veldseizoen kunnen wij weer volop genieten van deze man zijn prestaties. Gelukkig.

Iedereen had er hartstikke zin in, we hoefden maar 5 wisselspelers mee te vragen, haast het voltallige A team stond in de basis tegen Eureka.

Normaal gesproken heb ik het, het liefst zo min mogelijk over de wedstrijd, maar ik kan het nu niet laten. De wedstrijd was een theater stuk an zich.

In eerste instantie dachten we dat we verkeerd waren. Nadat de wedstrijd was aangevangen leek het meer op rugby dan op korfbal. Wat een sportieve tegenstanders hadden we getroffen in Ridderkerk. Ze moedigden elkaar ook op zo’n gezellige Rotterdamse manier aan, ik dacht dat ik een boel ziektes kende, maar ik heb er een aantal bijgeleerd.

De scheidsrechter had ook even geen zin, regels die het spelletje hoorden te sturen werden overboord gezet. Wat volgde was meer een bokswedstrijd dan een korfbal wedstrijd. Voor ons werd duidelijk, waarom dit team met zulke bijzondere spelers zo hoog in de ranglijst staan. Misschien een tactiek die wij ons ook maar eens moesten aanmeten. Binnen kort start de cursus kickboksen voor onder de gordel, zonder regels, zodat wij ook deze strategie kunnen implementeren. Een aantal teamleden hoeven deze cursus niet te volgen aangezien ze hun mannetje, of vrouwtje aardig konden staan. Lindsay, Kim en Clarinda, chapeau.

Toen mijn directe tegenstander de zoveelste ziekte naar zijn hoofd geslingerd kreeg en zijn teamgenoot dacht dat hij niet wist dat hij een prothese bezat en hem daarop attendeerde, quote, ja jij met je kunstpoot, werd het voor hem teveel en spoedde hij zich naar de kleedkamer om even af te koelen. De scheids rechter liet lekker doorspelen, moesten we, quote de tegenstandster, de bal maar over de lijn flikkeren.

Deze heer was veruit de normaalste tegenstander van het hele team van Eureka, ondanks dat hij niet helemaal heel was. Een onderbeen prothese van deze heer zorgde in eerst instantie voor een vooroordeel in sport kwaliteit van deze heer, echter hij was verrekte snel en sportief. Helaas kon dat de rest van zijn team en met name teamgenoot, kuifje, niet bekoren. Wat resulteerde in een scheld kanonnade tegen hem. Bijzonder onterecht en ronduit schaamteloos. Inmiddels word er gesproken om deze heer een contract bij ons aan te bieden wel een stuk gezelliger.

Zoals bekend zijn wij de rust zelve en hebben wij ons helemaal niet opgewonden en hebben gewoon ons spelletje gespeeld. Die nul behouden, leek in beeld, ook de wissels Rowan en Brian deden goed mee en hebben vrijwel niet gescoord. Brain heeft zelfs een strafworp gemist. Bravo. Onze doelstelling lijkt dichter in beeld te komen.

Toen aan het einde zelfs Yvette werd uitgemaakt voor vrouwelijk geslachtsdeel door haar tegenstandster hadden ook wij er genoeg van. Zoveel beleefdheid op één avond.

We zijn lekker lang blijven hangen. We hebben ons nog net kunnen afdrogen voordat we in de auto’s er vandoor zijn gescheurd. Daarna zijn we lekker naar de MC Donalds geweest. Brian mocht niet van zijn vader en heeft dus 1,5 uur in de auto 'gewacht'. Oja niet doorvertellen.

Volgende keer staat Nieuwerkerk op het programma, hopelijk is dit team ook weer zo gezellig.