Wedstrijden > Good Luck F1 - Keep Fit F1

Datum: 7 maart 2015
Tekst: Britt Kievit
Foto('s): Britt Kievit

Good Luck F1 tweede maal op rij kampioen!

Wat een geweldig zaalseizoen en wat een mooi vervolg op het behaalde kampioenschap tijdens de eerste helft veldcompetitie. Vele mooie en goede wedstrijden zijn gespeeld. De één spannender dan de ander, met als hoogte punt de wedstrijd tegen Voltreffers thuis. Na een verloren wedstrijd bij Voltreffers in Oosterhout, diende er thuis gewonnen te worden om aanspraak te maken op het kampioenschap. Wat een spannende wedstrijd! Met nog 10 minuten op de klok werd een achterstand van 1-4 omgebogen naar een overwinning en floot de scheidsrechter als laatste bij een stand van 5-4. Na deze wedstrijd was het een kwestie van goed blijven korfballen, fanatiek trainen en veel gezelligheid.

Zaterdag 7 maart was het dan zover; de kampioenswedstrijd! De wedstrijd tegen Keep Fit uit Roosendaal stond op het programma, waarbij in Roosendaal nipt werd gewonnen met 10-11. Alleen met winst zou Good Luck F1 kampioen zijn. Ouders, ooms en tantes, vrienden en vriendinnetjes, opa's en oma's, de tribunes zaten helemaal vol om de wedstrijd te komen bekijken. Met een geweldige start stonden we binnen 10 minuten voor met 5-0. Met een verschil van 3 punten kan de achterstaande partij een extra speler inbrengen, ofwel een 'Super-Speler'. In het tweede gedeelte van de eerste helft kreeg Good-Luck F1 het lastiger met deze extra speler en gingen we de rust in met een 5-2 voorsprong. Na rust bleef het een zeer spannende wedstrijd met doelpunten over en weer, waarbij Keep Fit nog vrij dichtbij kwam. Na het laatste fluitsignaal werd het kampioenschap vol enthousiasme gevierd na een overwinning van 9-6. In de kleedkamer werd het feest nog verder gevierd met champagne en confetti! Tot slot was er nog een huldiging, met als klap op de vuurpijl een mooie beker als herinnering aan het kampioenschap. Op zaterdag 28 maart zal de veldcompetitie weer van start gaan en zal Good Luck F1 uitkomen in de tweede klasse. We hebben er nu al zin in!