Wedstrijden > TOGO 1 - Good Luck 1

Datum: 28 maart 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck hervat veldcompetitie met nipt verlies

Zaterdag 28 maart hervatte Good Luck de veldcompetitie. In klasse 3I, stond Good Luck 3 punten van de koploper. Anouk Krijger stond op de plaats van de geblesseerde Frederique Abbas en deed dit uitstekend. De slechte weersomstandigheden waren debet aan het spel van beide ploegen en de doelpunten waren dan ook zeer schaars. Na de 0-2 voorsprong was Good Luck speltechnisch het helemaal kwijt en diverse mensen speelden half geblesseerd, ziek of zonder kracht. Het resultaat hiervan was dat TOGO langzaam uitliep tot 5-2.

In de rust werden afspraken gemaakt hoe om te gaan met de zwakke punten uit de eigen ploeg en meer met het koppie te spelen, dan te bikkelen met deze zware omstandigheden. Hoewel de eerste 5 minuten hetzelfde waren als de eerste helft, gingen de korfballers uit Middelharnis toch wat slimmer spelen. Na de 8-4 werd de inhaalrace ingezet en werd 5 minuten voor tijd de 8-8 gemaakt. In de laatste 20 seconden werden verdedigend twee verkeerde beslissingen genomen, doelpunt en wedstrijd over, 9-8 verlies. Echt een domper, ondanks de slechte wedstrijd was het gevoel na de inhaalrace met een gelijkspel weg te gaan en gezien de andere uitslagen in deze poule (waarin de top 4 verloor) had dat een uitstekend resultaat geweest. Komende week iedereen weer fit krijgen, zodat met volle overtuiging thuis kan worden gespeeld tegen Blauw Wit.