Wedstrijden > Gemini 1 - Good Luck 1

Datum: 9 mei 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck 1 helft te zwak tegen Gemini

Zaterdag 9 mei korfbalde Good Luck in Gouda tegen Gemini. Vooraf was al duidelijk dat de ploeg uit Middelharnis het moeilijk zou krijgen tegen de nummer 2, omdat er nogal wat facetten anders waren dan normaal. In Gouda trad de ploeg aan op natuurgras en speelde het op een kleiner veld (zaalafmetingen). Daarnaast waren Arnold Jansen en Melanie van der Valk op vakantie. Anouk Krijger en Hans Peterse hebben hun plek prima opgevuld. Als klap op de vuurpijl was het nog eens windkracht 6. Good Luck moest de eerste helft duidelijk wennen aan al deze veranderingen en keek daarom bij rust tegen een 8-2 achterstand aan.

In de tweede helft werd de tactiek aangepast en kwamen Chantel Anemaat en Samantha de Vos in de ploeg. Hierdoor was er nog wat meer dynamiek in het aanvalsspel en verdedigend stond het ook beter. Good Luck won de tweede helft met 4-7, maar dit was helaas te weinig voor een resultaat. Komende zaterdag speelt Good Luck thuis tegen Nexus de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Een overwinning is cruciaal voor lijfsbehoud in de derde klasse!