Wedstrijden > Good Luck 1 - Nexus 1

Datum: 16 mei 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck blijft ook op veld 3e klasser!

Zaterdag 16 mei was een belangrijke dag voor Good Luck. In poule 3K strijden 5 ploegen voor handhaving, ook Good Luck en de opponent van deze dag, hoewel Nexus uit Schiedam met 2 punten meer al nagenoeg veilig was. De strijd tussen beide ploegen ging gelijk op, zoals verwacht. In de eerste helft liet Good Luck zeker het betere veldspel zien, maar vielen de vele schoten en korte kansen niet door de mand. Ruststand 5-5.

In de tweede helft ging dit beter lopen, maar ook Nexus kwam beter in de wedstrijd. Good Luck nam weliswaar een voorsprong van twee punten, maar Nexus sloeg toe op belangrijke momenten waarbij de verdediging van Good Luck niet gefocust was. De rollen waren omgedraaid en Nexus stond voor met 9-12. De ruggen werden gerecht en twee wissels werden toegepast. De stand werd gelijk getrokken, maar vijf minuten voor tijd namen de gasten toch weer de voorsprong, 13-14. Niet veel later schoot Djoel Hullegie vanuit een vrije bal de gelijkmaker binnen, 14-14. Good Luck speelde vervolgens de laatste drie minuten professioneel uit, nam geen risico, immers 1 punt met een gelijkspel kan ook een essentieel punt zijn. En dat bleek achteraf zo te zijn. De hekkensluiter verloor met 7-8 van de kampioen, waardoor Good Luck zich net als in de zaal veilig stelde voor de derde klasse volgend seizoen!