Wedstrijden > Stormvogels 2 - Good Luck 2

Datum: 12 september 2015
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 boekt progressie maar is wel de rode lantaarn drager

Na een goede voorbereiding waarin door iedereen keihard is getraind hebben we inmiddels alweer 3 wedstrijden gespeeld in deze competitie.

Naast het harde werken van de spelers is er organisatorisch niet helemaal vlekkeloos verlopen. Zo bleek het helaas niet mogelijk om een of meerdere oefenwedstrijden te organiseren voor de start van dit seizoen. Dit was duidelijk te zien in de wedstrijd tegen TOGO waar we dus voornamelijk wedstrijdritme misten. We verloren eigenlijk niet van TOGO maar meer van onszelf (7-9).

Ook is het zo dat er het afgelopen seizoen te weinig wedstrijden door Good Luck zijn gefloten waardoor we 2 punten in mindering gekregen hebben en dus de competitie op -2 zijn gestart. Blijkt maar weer eens hoe nijpend het scheidsrechters probleem binnen Good Luck is en dat dit nu toch wel erg snel opgelost moet gaan worden.

Afgelopen woensdag werd er tegen Fortis 4 goed gespeeld en bleven we lange tijd dichtbij. Uiteindelijk verloren we deze wedstrijd en was de eindstand tegen deze titelkandidaat 14-11.

Zaterdag 12 september opnieuw naar het verre Zeeuwse West Kapelle voor de wedstrijd tegen Stormvogels 2. Deze ploeg was op dit moment koploper met 2 gewonnen wedstrijden. Via een 0-1 voorsprong pakte de thuisploeg het initiatief en werd het 3-1. De rood witten herpakten zich en zo werd de achterstand weer weggepoetst en stond er even voor rust een 4-5 voorsprong op het bord. Het golfde op en neer want uiteindelijk gingen we met 5-6 rusten.

Na rust al snel de 5-7 en opnieuw werden de ruggen gerecht. Op het zware gras hadden we het overduidelijk moeilijk maar kwamen we toch weer terug in de wedstrijd. Sterker nog we pakten het initiatief weer terug en hiermee de voorsprong. Stormvogels liep nu meer achter ons aan dan andersom.

Toen de tijd toch al 3 minuten voorbij was gaf de scheidsrechter uiteraard een makkelijke strafworp aan de Zeeuwse opponent (10-10) en naar mijn mening wilde hij nog even door laten spelen tot de 11-10 op het bord stond. Dit gebeurde niet omdat de coach van ons 2e toch wel duidelijk aangaf dat het nu toch wel afgelopen moest zijn. Nadat aan beide kanten nog wat kansen werden gemist floot hij dan toch maar voor het laatst en is het 1e punt deze competitie een feit.

Keihard gewerkt door iedereen op een zwaar veld geknokt voor elk doelpunt en terecht een punt gepakt. Klasse gedaan luitjes en nu volgende week thuis tegen Atlas dan maar de eerste winst pakken en van -1 naar +1!