Wedstrijden > Sagitta 3 - Good Luck 2

Datum: 5 februari 2005

Good Luck 2 pakt Sagitta in de laatste seconden

Op zaterdag 5 februari speelde Good Luck 2 uit bij Sagitta in Ridderkerk. Good Luck wil zich graag snel helemaal veilig spelen. Men staat redelijk goed in de competitie, maar als er verloren zou worden van Sagitta en DSO wordt het een ander verhaal. Ook Sagitta had grote belangen bij dit duel. Die ploeg staat slechts twee punten boven degradatiekandidaat DSO. Bij Good Luck begonnen Thea Melaard en Ingmar Adam op de bank.

Good Luck begon de wedstrijd zeer goed. Men kreeg de gewenste start en na vier doelpogingen stond het al 0 - 3. Sagitta scoorde echter mee en na een kwartier gespeeld te hebben leidde Good Luck door onder meer twee schoten van Lindsay Abbas met 3 - 5. Sagitta maakte echter weer gelijk en er kwam een fase waarin Good Luck veel kansen kreeg, maar niet wist te scoren. Als altijd vallen de doelpunten dan aan de andere kant en Sagitta nam een 7 - 5 voorsprong. Good Luck kon deze achterstand niet wegwerken, omdat het baltempo veel te laag lag om het achterverdedigen van Sagitta op te lossen. De formatie uit Ridderkerk kon hierdoor nog twee maal scoren en bij 9 - 5 klonk het rustsignaal.

De rust werd volledig benut aan het scherp stellen van de ploeg. Een ieder was ontevreden over de gang van zaken en men wist dat er niet verloren hoefde te worden vandaag. Na een peptalk en aanwijzingen van coach Wilko Kattestaart ging men de tweede helft weer in.

Good Luck begon de tweede helft weer zoals het hoorde. Men zocht naar kansen en uiteindelijk vielen de scores ook weer. Echter werd de sfeer, die in de eerste helft al niet goed was er in de tweede helft ook niet beter op. Good Luck had last van het arrogante en irritante gedrag van een paar Sagitta-heren. Door bewust kleine overtredingen maken en het constant inpraten op de rood-witten probeerden zij de Good Luck-ers uit het spel te halen en wisten zo de sfeer behoorlijk te verzieken. Gelukkig overzag de scheidsrechter deze situaties heel goed en bestrafte dit herhaaldelijke wangedrag met strafworpen. Good Luck benutte deze buitenkansjes ook en kwam weer terug tot 9 - 9. Vanaf dat moment gaven de ploegen elkaar weinig toe en werd de wedstrijd een beetje een strafworpenfestijn. Myrna van Brussel en Arno Doornhein bleven steeds koelbloedig en maakte deze kansen af. Echter stond Good Luck wel steeds aan de verkeerde kant van de score. Vlak voor tijd wist Good Luck toch de voorsprong te nemen, maar Sagitta maakte weer gelijk. Voor de vierde keer dit seizoen leek Good Luck gelijk te gaan spelen, maar tien seconden voor tijd scoorde Leonie Noteboom de winnende treffer; 13 - 14.

Een prachtige overwinning voor de ploeg van Wilko Kattestaart. De ontlading was dan ook groot. Al een aantal keer werden er punten verspeeld aan het slot van de wedstrijd, maar nu was het eindelijk eens Good Luck wat de volle winst kreeg. Ook de aard van de wedstrijd maakte het dat de Good Luck-ers met een gulle lach huiswaarts keerden. Door dit resultaat stijgt Good Luck naar de derde plaats. Nog één winstpartij en men is veilig voor degradatie. Volgende week speelt Good Luck thuis tegen DSO 3. Deze wedstrijd wordt gespeeld in de Staver om 14.50u.

Doelpunten Good Luck: Myrna van Brussel (4), Arno Doornhein (4), Lindsay Abbas (2), Leonie Noteboom (1), Arie Jan Hartensveld (1), Jeroen Kars (1) en Gijsbert Gille (1)